به گزارش هنرآنلاین، نیلوفر شریفی برگزیده رقابت‌های عکاسی مفهومی 35Awards  شد. او با مجموعه شش عکس سیاه‌وسفید مینی‌مال در این رقابت مستند عکاسی شرکت کرده و در کنار 35 عکاس برگزیده دیگر این رقابت قرار گرفت. عکس‌های 35 عکاس برتر این رقابت‌ها در کتاب و کاتالوگ این جشنواره در روسیه منتشر شد.

این عکاس پیش‌تر نیز در رقابت‌های عکاسی متعددی برگزیده و تقدیر شده است و در سال 2018 در بین 100 عکاس برتر جهان در این رقابت‌ها قرار گرفته بود. در این دوره از رقابت‌ها 117541 عکاس از سراسر جهان با 418000 عکس شرکت کرده بودند. این رقابت معتبر و بین‌اللملی عکاسی هر سال در روسیه و در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود.

شریفی همچنین در دهمین دوره رقابت عکاسی Fokus Award که رقابتی در حوزه عکاسی مفهومی است و در کشور آلبانی برگزار می‌شود توانست با یک عکس سیاه‌سفید مینی‌مال و مفهومی به عنوان برگزیده شناخته شده و در کنار دیگر برگزیدگان این رقابت‌ها در گالری هنری فیر در شهر تیرانا پایتخت این کشور به نمایش آثار خود بپردازد.

گفتنی است نیلوفر شریفی شاعر، عکاس و مترجم ایرانی مقیم هلند است و از او آثار متعددی منتشر شده است از آن جمله می‌توان به مجموعه شعر "نیلوفر، نام دیگر زخم است" نشر بوتیمار اشاره کرد که دو بار نامزد دریافت جایزه ادبی الوند و جایزه شعر خبرنگاران شد.

او همچنین در رقابت‌های Cortona On the move که هر سال در شهر توسکانی ایتالیا و با کمک LensCulture برگزار می‌شود، برگزیده شده است.