سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که نزدیک به پنج ماه است که دنیا درگیر ویروس کووید-19 شده و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا از مرز 13 میلیون نفر گذشته است، در یک ماه اخیر این روند صعودی‌ شده و در کشورمان حتی برخی از هنرمندان را نیز درگیر خود کرده است.

در ماه‌های نخست به دلیل تعطیلی ایام نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان اغلب افراد در خانه ماندند و حتی قرنطینه خانگی را برای خود و اطرافیانشان توصیه کردند و این در خانه ماندن به دلیل منع تجمعات و حتی بعد از آن بسته بودن بسیاری از مراکز باعث شد، تا سیر شیوع کرونا نزولی شود و تعداد کشته‌شدگان به عدد دو رقمی برسد. اما از ابتدای تیرماه و پس از برداشتن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به‌شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بار دیگر این روند صعودی شد و آمار کشته‌شدگان به ترکیب سه رقمی خود بازگشت.

اما حالا به دلیل عادی شدن ترس از این بیماری، تقریباً بسیاری آن را جدی نگرفتند تا حدی که دولت مجبور شد استفاده از ماسک در اماکن عمومی را اجباری کند.

در این میان هنرمندان همواره به‌عنوان الگوی جامعه در پویش‌های مختلف حضور فعالی داشتند و از پویش "در خانه بمانیم" تا پویش "من ماسک می‌زنم"، این حضور دیده شد. هنرمندان در خانه‌هایشان ماندند و در بیرون از خانه نیز با ماسک ظاهر شدند تا شاید این اتفاق تأثیرگذار باشد و کمی جلوی این روند را بگیرد. اما متأسفانه در این میان برخی از هنرمندان یا به دلیل بیرون رفتن از خانه و حضور در مجامع و محافل و یا حضور در گروه‌های فیلمبرداری به این بیماری مبتلا شدند و این روزها روزگار سختی را پشت سر می‌گذارند و گاهی در لایوهای اینستاگرامی خود از چگونگی گذران این روزهای سخت سخن می‌گویند.

البته این موضوع یک معضل جهانی است و در طی این چند ماه بسیاری از بازیگران شناخته‌شده هالیوودی و بالیوودی نیز خبر ابتلایشان به ویروس کرونا را رسانه‌ای کرده‌اند و حتی برخی نیز جانشان را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

هرچند خوشبختانه خطر از بیخ گوش هنرمندان ایرانی گذشته است و به غیر از کیانوش گرامی که در بیمارستان بستری شد، باقی در خانه قرنطینه شدند، اما به‌هرحال کم تعداد هم نبودند و افرادی چون مهران احمدی، پیمان قاسم‌خانی، بهاره رهنما، یکتا ناصر، منوچهر هادی، محمدرضا خاکی، لیلا بلوکات، گلاب آدینه، نورا هاشمی، بهروز بقایی، بیژن خاوری، رضا بهرام و احسان خواجه امیری خبر ابتلایشان به این بیماری رسانه‌ای شد.

بهاره رهنما در صفحه اینستاگرام خود، دراین‌باره اطلاع‌رسانی کرد و نوشت: روز هفتم قرنطینه و روز چهاردهم علائم بیماری کرونا رو با لطف ‌و یاری خداوند، دعای مادرم و خانواده و همسر مهربانم، دوستان و نزدیکانم و الطاف ائمه و فرشتگان در منزل می‌گذرانم.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، در ادامه وعده داد که تجربیاتش از روزهای بیماری را با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت.

احسان خواجه‌امیری خواننده پاپ نیز روز سه‌شنبه با انتشار عکسی از خود نوشت: کرونا از آن چیزی که فکر می‌کنید به ما نزدیک‌تر است. بماند به یادگار. امروز روز چهارم بود.

کیانوش گرامی دیگر بازیگر باسابقه تلویزیون و سینما، کارش به بیمارستان کشیده شد. او  ابتدا در صفحه شخصی خود اینستاگرام، خبر ابتلای خود به کرونا را رسانه‌ای کرد و در ادامه، در گفت‌وگویی از روی تخت بیمارستان با خبرنگار واحد مرکزی خبر از مردم خواست تا کرونا را شوخی نگیرند.

گرامی توضیح داد: اوایل فکر نمی‌کردم کرونا گرفته‌ام، فکر می‌کردم سرما خورده‌ام و اتفاق حادی نیفتاده اما رفته‌رفته این مشکل بیشتر شد تا سی‌تی‌اسکن گرفتم و متوجه شدم که ریه‌ام درگیر شده است. از مردم خواهش می‌کنم که کرونا را شوخی نگیرند تا مثل من و خانواده‌ام گرفتار این بیماری نشوند. معلوم نیست این بیماری در هر بدنی چطور نشان دهد، من ۵۸ ساله تصور چنین اتفاقی را نداشتم. الان چند روزی در بیمارستان میلادم، بخش‌ها شلوغ است و شاهد فوت بیمارانم و از هر جهت تلخی‌ها را به چشم می‌بینم. او با تشکر از کادر درمانی و پزشکی، از مردم خواست با زدن ماسک و رعایت همه نکات پزشکی، شر این بیماری را از کشور کم کنند.

بیژن خاوری خواننده باسابقه هم، اوایل فروردین و پس از مرخص شدن از بیمارستان، در یک گفت‌وگوی خبری درباره بیماری خود در طول اسفند 98 گفت: هشت روز در بیمارستان بستری بودم. من بیشتر در شهر سرخ‌رود مازندران اقامت دارم؛ چراکه به دلیل مشکلات ریوی، هوای تهران برایم خوب نیست. پیش از ابتلا به این بیماری، دو هفته بود که در قرنطینه به سر می‌بردم ولی برای خرید به بیرون می‌رفتم، شاید دلیل ابتلایم به این بیماری همین باشد. البته هیچ کسی نمی‌فهمد که چگونه به این بیماری مبتلا شده است.

حال باید دید با افزایش تعداد مبتلایان و باز ماندن مراکز، تولید آثار سینمایی و ادامه فیلمبرداری آثار در حال تولید آیا بر تعداد مبتلایان افزوده خواهد شد یا چاره‌ای برای آن اندیشیده می‌شود. فراموش نکنیم که این بیماری هر لحظه در کمین افراد است، ابتلای به آن بسیار ساده و رهایی از آن بسیار سخت است.