سرویس استان‌های هنرآنلاین: دبیر شورای فرهنگ عمومی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس برگزار شد، ادامه داد: این کارگروه در کنار بررسی دیدگاه‌ها، به پایش، آسیب‌شناسی و بررسی ظرفیت‌ها پرداخته است و به زودی با پایان گردآوری‌ها به تدوین برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی خواهند پرداخت و امید است تا از نشست آتی، برای تصویب آن در شورا مطرح شود. همچنین پیش‌بینی ما این است که از نشست آتی تا 6 ماه، شورای فرهنگ عمومی، به بررسی این سند پرداخته و پس از تصویب آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی ارسال کنیم. با پایان این روند، نقشه مهندسی فرهنگی، به مرحله اجرا در خواهد آمد.

صابر سهرابی با اشاره به اینکه نماز جمعه و محل برگزاری آن اهمیت ویژه‌ای دارد و تاریخ‌ساز بوده است، بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری با توجه به وظایف ذاتی خویش برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است که به علت شیوع کرونا شیوه برگزاری برنامه‌ها نیز تغییر کرده است.

وی گفت: کارگروه ویژه‌ای برنامه خانواده متعالی را در نشست‌های بسیاری با همکاری و هماهنگی مشاور امور بانوان استانداری فارس و همچنین معاونت سیاسی اجتماعی استانداری فارس مورد بررسی قرار داده‌اند که به زودی برای بررسی و تصویب نهایی به صحن شورای فرهنگ عمومی خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: همچنین رتبه نخست کشوری کارگروه‌های علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی فارس را به اعضا تبریک گفت و یادآور شد که پیام تبریک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نشست آتی به دوستان داده خواهد شد.

الهه بهرامی