سرویس استان‌های هنرآنلاین: احسان پورنعمان سرپرست انجمن خوشنویسان قم با بیان اینکه انجمن خوشنویسان قم از سال ۵۶ آغاز به کار کرده است و هم‌اکنون حدود ۱۵۰ عضو دارد، گفت: این انجمن دارای ۴۰ مدرس است و تا قبل از شیوع کرونا به طور معمول در هر ترم حدود ۳۰۰ هنرجو داشتیم. در طول چند سال گذشته همکاری‌های مختلفی با نهادهای داخل استانی از جمله آموزش‌وپرورش داشتیم و سعی کردیم خوشنویسی را در مناطق مختلف معرفی کنیم. این مسئله باعث شده استقبال از فعالیت‌های آموزشی هم در انجمن و هم خارج از آن افزایش پیدا کند.

پورنعمان افزود: از اسفندماه ۹۸ به دلیل شیوع کرونا کلاس‌های آموزشی تعطیل شد و از فروردین‌ماه تصمیم گرفتیم با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین کلاس‌ها را ادامه دهیم. به مرور هنرجویان جذب کلاس‌ها شدند و استادان را آموزش دادیم تا بتوانند با این شیوه کار کنند و هنرجویان نیز بتوانند با آن هماهنگ شود. تا آخر خرداد همه کلاس‌های ما به صورت آنلاین برگزار شد و از ابتدای تیرماه کلاس‌ها در دو بخش حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

او درباره فواید برگزاری کلاس‌های آنلاین گفت: احساس می‌کنم این شیوه در شرایط عادی هم قابل ادامه است زیرا بعضی از خانواده‌ها برای بردن و آوردن فرزندان خود به کلاس مشکل دارند و یا عده‌ای دیگر از هنرجویان قصد دارند از شهرهای دیگر به انجمن بیایند. با توجه به ظرفیت خوبی که در استان قم هست و اساتید خوبی که در انجمن حضور دارند عده زیادی از شهرهای دیگر طالب حضور در کلاس‌های این اساتید بودند و آنلاین بودن کلاس‌ها به آنان کمک کرد که بتوانند از این موقعیت استفاده کنند.

پورنعمان ادامه داد: با توجه به اینکه در یک ماه اخیر بیشتر مردم در حال بازگشت به زندگی عادی خود بودند، بیشترین استقبال نیز از کلاس‌های حضوری انجمن صورت گرفته است. هم اکنون در هر نوبت صبح و عصر دو کلاس حضوری و یک کلاس آنلاین داریم که ظرفیت همه آنها کامل می‌شود و استقبال خوبی انجام می‌گیرد. معمولاً هنرجویان علاقه دارند کار استاد را از نزدیک ببینند و حس بودن در کلاس را تجربه کند. به همین دلیل استقبال از کلاس‌های حضوری بیشتر است.

لازم به یادآوری است، دوره‌های متفاوت خوشنویسی انجمن خوشنویسان قم در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی در پی شیوع ویروس کرونا به شکل کلاس‌های حضوری با حضور اساتید برجسته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و کلاس‌های آنلاین انجمن در بستر پلتفرم‌های آموزشی و ارتباط زنده صوتی و تصویری هنرجو با استاد اجرا می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و ثبت نام می‌توانند از طریق شماره‌های 02537834397 - 02532907747 و شماره واتساپ 09102045091 اقدام کنند.