سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین شهابی کارگردان و تهیه‌کننده سینما که پیش از این خبر از ساخت فیلم "رودررو" داده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: از آنجایی که اوضاع به دلیل شیوع کرونا بسیار نابسامان است و مجدد با افزایش مبتلایان به کرونا مواجه شده‌ایم، فعلاً کار را متوقف کرده و دست نگه داشته‌ایم تا اوضاع کمی بهتر شود.

او ادامه داد: کار ما بسیار شلوغ و پرجمعیت است و حتی در مراحل پیش‌تولید نیز به دلیل این‌که باید دورخوانی و تمرین داشته باشیم، تعداد افراد بالاست و از همین رو کار را متوقف کردیم.

کارگردان فیلم‌های "بی‌صدا" و "آزاد به قید شرط" در پاسخ به این سؤال که بازگشایی سالن‌های سینما تا چه اندازه به نفع سینماگران بوده است، توضیح داد: به نظرم دولتمردان در باز کردن سالن‌ها شتاب کردند، گرچه فکر می‌کردند چاره‌ای نیست و از سوی دیگر تحت فشار بودند، اما باید صبر می‌کردند تا وضعیت بهتر شود. فکر می‌کنم وقتی هر روز تعداد مبتلایان بیشتر می‌شود و خود مردم هم خیلی نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، این بازگشایی سالن‌ها به نفع جامعه نیست. در کشورهای دیگر اگر سالن‌های سینما بازگشایی شدند از سوی دیگر بسیار سنجیده و کنترل‌شده بوده است، اما ما نظارت و کنترلی در سالن‌ها نداریم.

شهابی افزود: قطعاً این بازگشایی به نفع صاحبان آثار نیز نبوده است. ضمن این که هر کسی ممکن است به دلایل شخصی خود تصمیم به اکران بگیرد، اما من شخصاً اگر در چنین شرایطی قرار بگیرم این کار را انجام نخواهم داد. بسیاری از دوستان که اقدام به چنین کاری کردند از این رو بود که فکر می‌کردند اوضاع تحت کنترل است و شرایط بهتر خواهد شد که این‌گونه نشد.

او در خاتمه اظهار کرد: این آسیبی است که وارد شده و دولت و مردم هم مقصر نیستند. کمبود امکانات موجب می‌شود که این اتفاقات رخ دهد، چون این کمبود امکانات موجب می‌شود تا مردم برای تأمین معاش بیرون بیایند و از سوی دیگر دولت نیز در راستای حمایت ناتوان است. آرزو می‌کنم زودتر واکسن این بیماری پیدا شود و یا فکر بهتری برای آن بکنند، چون اوضاع اقتصادی نابسامان است و بیشترین آسیب را جامعه فرهنگی و هنری می‌بیند.