به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در نمایشگاه "ماسک بزن" به مدیریت گالری کاما از نزدیک از آثار این نمایشگاه دیدار و با جمعی از هنرمندان گفت‌وگو کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه هنرمندان در ایام کرونا عملکرد مثبت و قابل قبولی داشتند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایام کرونا محدودیت‌های خاص خود را به همراه داشت اما هنرمندان سعی کردند با آثار فاخر خود حال و هوای مردم را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نمایشگاه "ماسک بزن" ایده‌ خوبی بود که در ارتباط با این ایام به عنوان یک ایده خلاقانه می‌توان از آن یاد کرد، نگته مثبت این نمایشگاه علیرغم حال و هوای کرونایی آن استفاده از آثار هنرمندان گمنام در کنار هنرمندان فاخر بود که این اتفاق بسیار ارزشمند است.

مشاور وزیر با بیان اینکه اگر آثار هنرمندان گمنام دیده شود بسیار خوب و در روحیه این دسته از هنرمندان تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان به مثابه اینکه در شهرستان‌ها حضور دارند نباید از آنها غافل شد، دیده شدن این هنرمندان هم رقابت را بیشتر و در عین حال کیفیت آثار را هم بالا می‌‌برد.

احمدی یادآور شد: عموما بسیاری از هنرمندانی که در شهرستان‌ها قرار دارند متاسفانه به خاطر عدم شرایط مالی مساعد آثارشان دیده نمی‌شوند، به همین منظور برای شناسایی این افراد که شناخته نشده‌اند باید تلاش کرد تا این افراد و به ویژه آثارشان دیده شود.

وی افزود: بسیاری از هنرمندان شناخته شده‌اند و در تمام اتفاقات هنری شرایط برای آنها محیا است اما یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که هنرمندانی که محجور بوده را پیدا کنند تا بدین وسیله از رانت در این زمینه جلوگیری شود.

یادآور می‌شود این نمایشگاه با تمرکز بر ذات ناب و اصیل هنر و فارغ از هر حاشیه‌ای نمایشگاهی با موضوع کرونا برگزار می‌شود که محور آن "هنر برای هنر" است و در همین راستا از هنرمندان شاخص هنر معاصر ایران و استعدادهای نویافته تقاضا شده تا آثار فاخر خود را بر روی مدیوم ماسک تنها به ‌عنوان سمبل این پاندمی خلق کنند و همچنین از آنها درخواست شده تا امضای خود را به جای روی اثر در پشت آن و پنهان از دید مخاطب قرار دهند.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون حسین محجوبی، رضا بانگیز، احمد وکیلی، نصرت‌الله مسلمیان، همایون سلیمی، ایرج اسکندری، کاوه نجم‌آبادی، ‌بهزاد شیشه‌گران، حسین ماهر، علی ندایی، اکبر نیکان‌پور، رضا هدایت،  رضا رینه‌ای، احمد نادعلیان، احمد محمدپور، رضوان صادق‌زاده، محمدهادی فدوی، کیوان عسگری، جمشید حقیقت‌شناس، مهناز پسیخانی، فریده شاهسوارانی، شهلا همایونی، فریدون امیدی، فرناز اخلاقی، فرح ابوالقاسم، هوشنگ اردویی، شهناز زهتاب، توران فرهت، امیرشهاب رضویان، سعید محجوبی، شهرام گیل‌آبادی، فربد مرشدزاده، مجید برزگر، سعید نقاشیان، هومن درخشنده، مرتضی یزدانی، علیرضا تغابنی، رامین اعتمادی، عادل یونسی، فرشید پارسی‌کیا، محسن جمالی‌نیک، اشا صدر، مینا سبزی، فاطمه دیواندری، شهلا آرمین، رسول سلطانی، مرجان اندرودی، عسل فلاح، محمدعلی الله‌وردی، بهناز جلالی، کاوه افاق، عارف رودباری، مصطفی نوربخش، سعید امکانیان، علی خالق، پروین حسین‌زاده، سارا اشرفی، سهیلا پولادزاده، آنیتا اشرفی، حامد بهروزکار، ماهیار چرمچی، محمدرضا توکلی، غزال کاظمی، آرام مسلم‌زاده، منیر صحت،المیرا شکرپور، محمد مقدسی، مرمر صالحی و هومن مهردانا به نمایش در می‌آید.

 گفتنی است نمایشگاه "ماسک بزن" با بیش از ۷۰ اثر از هنرمندان تجسمی به وسیله گالری کاما تا ۳۱ تیرماه به آدرس ‌پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقمندان خواهد بود.