سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هیچ‌کدام از مخاطبان این مطلب تصور نمی‌کردند روزی شیوع یک پاندمی از جنس ویروس، تاریخ معاصر را به شکل و شیوه‌ای که امروز شاهد آنیم ورق زند و اگر سال گذشته در همین ایام قرار بود پیش‌بینی نسبت به شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهان داشته باشیم، بی‌شک متفاوت از آنچه در برابر چشمانمان قرار گرفته است، قضاوت می‌کردیم.

طی سال‌های اخیر و به‌تبع شدت گرفتن جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی در عوض جنگ‌های نظامی، بخش عمده‌ای از جریانات صنعتی به موضوع بحران‌های اقتصادی گره خورد و در حال و هوای بحران اقتصادی آن روزها، شناسایی مشتریان، جذب مشتری‌های جدید، حفظ مشتری‌های قبلی و ارتباط مداوم با آن‌ها برای فعالان تمامی صنایع از جمله مد و لباس، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

برندها، مطابق با نیاز مشتریان به طراحی و تولید پرداختند و به مدد تکنولوژی روز، از مد به‌عنوان یک پدیده متغیر، روندی منحصربه‌فرد در چرخه جریانات فرهنگی جهانی ساختند.

حال‌ آن که در شرایط کنونی و به‌واسطه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، کسب‌ و کارهای موفق مد و پوشاک به کمک محققین بازار به مشاهده مردم می‌پردازد و در تلاشی مضاعف ازآنچه تا به امروز به خرج داده است، بنا دارد تا ضمن شناسایی نیازهای مشتریان سرخورده از وضعیت موجود، همچنان جایگاه خود را در سطوح بالایی رتبه‌بندی صنایع جهانی حفظ کند.

نکته اینجاست که تجربه نشان می‌دهد، در سخت‌ترین شرایط نیز با آشنا شدن و شناخت مشتریان، به‌راحتی می‌توان یک ارتباط دوستانه با آن‌ها ایجاد و به مرور حس وفاداری را به آن‌ها القا کرد.

شناسایی مشتریان و آگاهی از مدل‌ها و طرح‌هایی که خریداری می‌کنند یا جامعه نیازمند آن‌ها است، در چنین شرایطی این امکان را به سایر نهادها، انجمن‌ها، مؤسسات و سایر برندها می‌دهد که بازار پوشاکی را که موردپسند مشتریان واقع‌شده بشناسند و مطابق با نیازهای مشتریان محصولات و یا خدمات خود را ارائه کنند.

در این میان، یکی دیگر از عوامل مهم رونق فعالیت صاحبان صنعت فشن، استفاده از روش‌های نوین فروش و عرضه محصولات و خدمات است و بر این اساس، چه‌بسا پاندمی کرونا را بتوان نقطه آغازی برای پایان ترس خرید اینترنتی و ثبت و نهادینه‌شدن آموزش آنلاین در تقویم ارتباطات جهان به ثبت رساند.

هرچند با توجه به اولویت‌بندی طراحان مد و پوشاک و صحبت‌هایی که در بین اولویت‌بندی‌ها انجام گرفته است، اکثر آن‌ها برندسازی به شیوه‌های متأثر از کرونا را یکی از عوامل مهم رشد می‌دانند.