به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن؛ یوسف نیک‌انجام با اعلام این خبر اظهار داشت: چهارمین جشنواره نگاهی به طنز معاصر با عنوان "طنز پهلو 4" در روز پنجشنبه 19 تیرماه سال جاری ساعت 17 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اشاره به اهمیت طنز گفت: شوخی و خنده پدیده‌ای اجتماعی فرهنگی و زبان طنز یکی از روش‌های بیانی در ادبیات است که قدرت تاثیرگذاری فراوانی بر ذهن خواننده یا شنونده دارد.

نیک‌انجام افزود: طنز یعنی بیان هنرمندانه و نقادانهٔ کژی‌ها و نادرستی‌ها به قصد اصلاح و نه تخریب. طنز فاخرترین گونهٔ شوخ‌طبعی‌ست.

وی تصریح کرد: در مجموع امسال 1023 اثر از سراسر کشور به دست ما رسید که از این تعداد، 493 اثر در بخش شعر طنز، 364 اثر در بخش نثر و 166 اثر در بخش داستان کوتاه هستند. این آثار توسط سه تن از طنزپردازان و نویسندگان نامی کشور در این حوزه به سرپرستی رضا رفیع، مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته است.

این مسئول به مهمانان دعوت شده امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: رضا رفیع طنزپرداز و نویسنده برجسته کشور، مهران رجبی بازیگر سینمای کمدی و تلویریون، حمید ابراهیمی بازیگر تئاتر و تلوزیون، فرامرز ریحان صفت شاعر طنز پرداز به نام کشور، مهمانان ویژه این جشنواره خواهند بود.

نیک انجام در ادامه افزود: امسال جشنواره طنز پهلو 4 توسط  مجری توانای کشور دکتر رضا امیراحمدی اجرا می شود.

دبیر جشنواره ملی "طنزپهلو 4"؛ خواندن آثار برتر انتخاب شده از نگاه داوران توسط خودِ نویسندگان اثر، اجرای موسیقی محلی "گیلکی و تالشی"، اجرای نمایش توسط هنرمندان دعوت شده، سخنرانی افراد صاحب نظر در زمینه طنز معاصر، قرائت بیانیه داوران و تجلیل و تقدیر از منتخبین این جشنواره و اجرای برنامه های متنوع دیگر را از اهم بخش های پیش بینی شده آیین پایانی جشنواره " طنزپهلو 4" عنوان کرد.

وی یادآور شد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، اختتامیه این جشنواره با حداکثر یک سوم ظرفیت، همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی، در روز 19 تیر ماه سال جاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان؛ از زحمات، تلاش‌ها و حمایت مادی و معنوی دکتر فاضلی مدیرکل متبوع و معاونین محترم توسعه مدیریت و منابع انسانی، فرهنگی و رسانه، هنری و سینمایی، حراست، و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمد رضا محسنی فرماندار محترم فومن، حجت الاسلام و المسلمین صفوی امام جمعه معزز، خلیل بهروزی فر نماینده محترم مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، تمامی ادارات و سازمانها دولتی و غیر دولتی، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان و همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن تقدیر و تشکر کرد.