سرویس سینمایی هنرآنلاین: خداداد جلالی کارگردان که این روزها فیلم سینمایی "بچه‌ای با جوراب قرمز" را در گروه هنر و تجربه روی پرده دارد، مشغول آماده‌سازی فیلم "زنی با ارابه چوبی" است.

محمدرضا فروتن، سمانه نصری، پوریا پورسرخ، حسین سلیمانی، مریم نعمتی‌نیا، نیوشا ضرابی، مهری آل ‌آقا، فرامرز روشنایی، بهشته آلیان، بهار داورزنی، رضا اولادی، فریبا متخصص و قاسم زارع در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند که در خلاصه داستان آن آمده است: آرش دانشجوی رشته فلسفه همراه دوستش بهمن برای تحقیقات تز دانشگاهی به روستایی در شمال کشور می‌روند و نام تحقیق آن‌ها تحصیل میان واقعیت تا حقیقت است و آرش و بهمن آنجا با دختری به نام ستاره آفاق که شاعر است آشنا می‌شوند و در این میان آرش عاشق ستاره می‌شود.

جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این فیلم توضیح داد: بخش جلوه‌های ویژه فیلم "زنی با ارابه چوبی" توسط محمد برادران به اتمام رسیده و محمود موسوی‌نژاد نیز صداگذاری کار را انجام داده است، تنها بخشی از موسیقی فیلم باقی مانده که طی دو هفته آینده آن نیز به سرانجام رسیده و کار آماده نمایش می‌شود.

او در پاسخ به این سؤال که آیا برای اکران فیلم برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند یا خیر، گفت: پیش از این بنا بود برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر، کار را آماده نمایش کنیم که به دلیل شیوع کرونا برگزاری جشنواره منتفی شد و حالا منتظریم تا ببینیم کدام یک از جشنواره‌های جهانی آغاز به کار می‌کنند تا برای حضور اقدام کنیم. از سوی دیگر برنامه‌ای برای اکران فیلم در امریکا و شهر لس آنجلس داریم. پخش فیلم ما توسط یکی از زیرمجموعه‌های شرکت KM2 انجام می‌شود و آن‌ها قصد دارند ماه دسامبر فیلم را روی پرده ببرند تا برای حضور در مراسم اسکار آینده شرایط لازم را داشته باشیم.

کارگردان "سوگ سایه‌ها" همچنین درباره اکران مجدد فیلم "بچه‌ای با جوراب قرمز" در گروه هنر و تجربه که پیش از این در دی‌ماه به روی پرده رفته بود، بیان کرد: پیش از سال چند هفته‌ای فیلم اکران شد و بعد به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینمایی اکران متوقف شد، حالا مجدداً به خواست گروه هنر و تجربه اکران فیلم از سر گرفته شده است، اما متأسفانه با وجود نامه‌ای که این گروه به من داد تا به سازمان صداوسیما و شهرداری تهران ببرم و از آن‌ها در راستای پخش تیزر و بیلبورد حمایت داشته باشم، هیچ‌کدام همکاری لازم را نکردند و حتی به خود زحمت فکر کردن هم ندادند که ممکن است عده‌ای دوست داشته باشند فیلم فرهنگی ببینند. من از ابتدا هم از صداوسیما انتظار حمایت نداشتم ، اما از شهرداری که بخشی تحت عنوان معاونت فرهنگی و هنری دارد توقع می‌رفت که از فیلمی که حداقل چند جایزه بین‌المللی دریافت کرده است و بازیگران خوبی نیز دارد حمایت کند. این نگرش تجاری ارگان‌هایی که باید در حوزه فرهنگی- اجتماعی بیشتر تلاش کنند و تنها به بحث اقتصادی فکر می‌کنند و از سینمای مستقل و فیلم‌های فرهنگی حمایتی نمی‌کنند، خوب نیست. من به‌عنوان فیلمساز که فیلم هنری در یک سینمای شریف ساختم، اگر سود مالی هم نکنم، ضرر نکرده‌ام چون با علاقه کار کردم، اما نباید تنها و بدون حمایت کار می‌کردم. حداقل انتظارم حمایت از سوی نهادهایی بود که می‌توانستند همراه باشند. عمق فرهنگ و نگاه مردم در طی این سال‌ها با فیلم‌های سخیف و متوسط بسیار پایین آورده شده است و متأسفانه دیگر در سینمای ایران فیلم‌های شاخص ساخته نمی‌شود. نسل ما فیلم‌هایی چون "مادر"، "ناخدا خورشید" و ... را دید، اما نسل جوان با این فیلم‌ها رشد نکرده و با فیلم‌های کمدی سخیف و اروتیک آشنا و بزرگ شده است و قطعاً این برای دولت، سیاسیون و مردم سودی نخواهد داشت.

جلالی در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز اظهار کرد: چند روزی است که به شکل دوستانه پیش‌تولید فیلم "اتوبوسی به نام هوس" که فیلمنامه آن را خودم نوشته‌ام آغاز کردیم و این روزها روی بازنویسی فیلمنامه و همچنین انتخاب لوکیشن کار می‌کنیم.

او درباره موضوع این فیلم و این که آیا اقتباسی از اثر هالیوودی به همین نام است، توضیح داد: این فیلم هیچ ربطی به آن فیلم ندارد و قصه متعلق به خودم است. مانند تمام قصه‌هایی که تاکنون کار کرده‌ام یک داستان اجتماعی با طنزی گروتسک و تلخ است.