سرویس سینمایی هنرآنلاین: بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما که پیش از شیوع کرونا فیلم "کاتی و ستاره" را روی پرده سینماها داشت، مدتی قبل خبر از نگارش فیلمنامه‌ای جدید توسط ابوالحسن داودی داد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این فیلمنامه توضیح داد: فیلمنامه تمام شده و کار خوبی هم شده است، اما با توجه به شرایط حال حاضر هم ازنظر شیوع کرونا و هم ازنظر اقتصادی ترجیح می‌دهم، فعلاً کار نکنیم.

منصوری ادامه داد: با توجه به شرایط فیلم‌های زیادی که وارد چرخه اکران نشدند و پشت صف اکران باقی مانده‌اند تلاش می‌کنم تا اثر دیگری به این آثار اضافه نکنم. ضمن این که در کار تهیه مسئولیت همه گروه با تهیه‌کننده است و من هم در این شرایط سعی می‌کنم ریسک نکنم و جان همکارانم را به خطر نیندازم.

تهیه‌کننده "رخ دیوانه" درباره وضعیت سینما در شرایط فعلی گفت: من فکر می‌کنم سینماروها دیدن فیلم روی پرده سینما را با هیچ‌چیز دیگری جایگزین نمی‌کنند. اما کرونا و وضعیت اقتصادی حال حاضر با توجه به این که سینما صنعت گرانی است کاملاً متفاوت است. ما حتی اگر کرونا هم نداشتیم به لحاظ اقتصادی، رفتن به سینما از سبد اقتصادی خانوار بیرون می‌آمد چون بسیار هزینه‌بر است، درواقع وضعیت اقتصادی جامعه را به سمتی می‌برد که مردم از دیدن و لذت فیلم روی پرده سینما به‌اجبار چشم‌پوشی کنند و این روزبه‌روز بدتر می‌شود چرا که طبقه متوسط به طبقه زیر خط فقر رفته و بخش عمده‌ای از این قشر نیز بازنشستگان هستند. مردم این دور هم بودن و با هم فیلم دیدن و درباره آن صحبت کردن را کنار می‌گذارند چون دغدغه‌های دیگری وجود دارد که مسائل فرهنگی را همواره تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به شرایط اقتصادی که هرگز احیا نشده و بهتر هم نمی‌شود، تصویر خوبی از سینمای ایران در آینده ندارم.

منصوری همچنین به اکران آنلاین اشاره کرد و افزود: به نظرم اکران آنلاین کمک خوبی به صنعت سینماست. خودم شخصاً خیلی سریال بین نبودم و نیستم، اما در دوران قرنطینه خانگی و حتی این روزها که تقریباً فرصت بیشتری دارم از طریق پلتفرم‌ها به تماشای آثار می‌نشینم و به نظرم کمک می‌کند تا مردم سینما را فراموش نکنند.