به گزارش هنرآنلاین، نخستین جشنواره نقاشی کودکان کار ۱۲ تیرماه (با حضور کودکان کوره‌های آجرپزی) با عنوان دستم را نگیر به مدیریت و دبیری سینا نورائی در شهرستان قرچک برگزار شد.

این جشنواره که به نوعی اولین جشنواره نقاشی کودکان کار با شرکت کودکان کوره‌های آجرپزی به حساب می‌آید، در روز ولادت امام رضا (ع) برگزار شد.

در این جشنواره که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت، 60 کودک در سنین مختلف شرکت کرده و آثار خود را با موضوع‌های "بهشت من" و آزاد، با تکنیک‌های  آبرنگ، مداد شمعی و ماژیک ، به تصویر درآوردند. پس از اتمام رقابت کودکان در این جشنواره، بهترین آثار انتخاب و جوایز به نفرات برتر اهدا شد.

از جمله مجموعه‌هایی که نورائی را در برگزاری این جشنواره همراهی کردند می‌توان به اورژانس اجتماعی اراده بهزیستی شهرستان قرچک و مجتمع خدماتی بهزیستی طلوع سبز اشاره کرد.

شایان ذکر است آثار هنرمندانه این کودکان، نیمه دوم مردادماه در قالب یک نمایشگاه نقاشی سه روزه در نگارخانه هنرهای تجسمی کهفی در معرض دید هنرمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

نورائی،سرمایه‌گذار و دبیر جشنواره، که خود کارگردان تئاتر و مدرس گرافیک در دانشگاه است، بر آن است تا پس از برگزاری این گالری، منتخبی از آثار این هنرمندان کوچک را جهت برگزاری نمایشگاه برون‌مرزی انتخاب و در خارج از کشور نیز به نمایش بگذارد.