به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس، بهروز مرامی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی آیات در سال جاری برگزار می‌شود، گفت: پیش از این بنا بود که این جشنواره در خردادماه امسال برگزار شود اما شرایط شیوع کرونا، برنامه‌ریزی‌های این جشنواره را بهم ریخت.

وی افزود: از آنجا که برای برگزاری این جشنواره الزامی برای حضور هنرمندان خوشنویس نیست، لذا تصمیم گرفتیم که این جشنواره را به‌صورت مجازی برگزار کنیم و از هنرمندان می‌خواهیم که عکس آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مرامی با بیان اینکه این جشنواره در دو رشته ثلث و نسخ برگزار می‌شود و یادمان استاد میرزاحمد نی‌ریزی، کاتب بزرگ قرآن کشورمان است، گفت: به یاری خدا اعلام فراخوان و رونمایی از پوستر این جشنواره را در دهه اول مردادماه سال جاری برگزار خواهیم کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان را آبان‌ماه امسال اعلام کرد و گفت: دبیرخانه این جشنواره در انجمن خوشنویسان فارس دائر می‌شود.

وی یادآور شد: جشنواره مذکور به‌همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری نی‌ریز و انجمن خوشنویسان فارس برگزار خواهد شد.