به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی در آیین اختتامیه جشنواره مجازی سراسری شعر طنز کرونا با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگ و هنر به تعطیلی کشیده شد، اظهار کرد: بلافاصله شورای سیاست‌گذاری و نشست‌های هم اندیشی برای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت در استان برگزار شد.

وی افزود: در حوزه ایجاد نشاط اجتماعی، امیدبخشی و روحیه‌بخشی به جامعه، تلاش ما بر این بود که مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهیم و در این راستا چهار جشنواره کاریکاتور، شعر، استندآپ کمدی و قرآن و عترت برگزار شد.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره شعر از ابتدای اردیبهشت‌ماه منتشر شد، خاطرنشان کرد: ۱۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که هشت اثر در سالروز ولادت با سعادت امام هشتم(ع) به عنوان آثار منتخب، معرفی شدند.

احسانی در خصوص فعالیت‌های کمیته فرهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، یادآور شد: در این ایام بیش یک هزار و ۴۰۰ اثر تولید و در فضای مجازی منتشر شد و استان همدان در این زمینه یکی از استانهای برتر بود.

وی از بازگشایی سینماها و مجتمع‌های فرهنگی خبر داد و افزود: سینماها روزانه با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مردم بوده و بازرسی‌های مداوم در حال انجام است.

معرفی برگزیدگان جشنواره شعر طنز کرونا

همچنین جشنواره مجازی سراسری شعر طنز کرونا با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 هیئت داوران جشنواره متشکل از ناصر فیض و جواد نوری، برگزیدگان را به شرح زیر معرفی کردند.

رسول سنایی از استان کهکیلویه و بویراحمد مقام اول را به دست آورد.

مهدی جهان‌دار از استان اصفهان دوم شد و حمیدرضا دالوند از استان فارس به مقام سوم دست یافت.

محسن دانشگر از استان قزوین، احمد آوازه از استان همدان، مسلم محمدی از شهرستان رزن و خسرو قربانی شهرستان بهار نیز به عنوان برگزیدگان شایسته تقدیر معرفی شدند.

هیئت داوران به منظور تشویق و ترغیب نسل نوجوان و جوان به فعالیت‌های ادبی، از امیرصالح نظام‌لو با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد.