سرویس سینمایی هنرآنلاین: مجموعه انیمیشنی "شکرستان" به تهیه‌کنندگی سید مسعود صفوی چند سال است روی آنتن تلویزیون قرار دارد. در فصل‌های ابتدایی این مجموعه زنده‌یاد مرتضی احمدی روایتگر قصه مجموعه بود و حالا شهاب حسینی بر این مسند نشسته و راوی شهر شکرستان شده است.

این روزها خبرهایی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر ساخت فیلم سینمایی این مجموعه، که صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین‌باره گفت: ما در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه هستیم و برخلاف آنچه به شکل غیررسمی منتشر شده است، هنوز هیچ تصمیمی برای حضور عوامل در این فیلم سینمایی گرفته نشده است.

او در ادامه درباره مجموعه "شکرستان" توضیح داد: تاکنون مجموعه 15 دقیقه‌ای شکرستان را تولید می‌کردیم که کانسپت آن‌ها بر اساس ادبیات عامیانه بود. ما از فضای ادبیات داستانی استفاده می‌کردیم که نشات گرفته از کتاب‌های قدیمی بود و قصه‌گو قصه را تعریف می‌کرد.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: اما حالا تصمیم به تولید مجموعه‌ای دو دقیقه‌ای در کنار مجموعه 15 دقیقه‌ای گرفتیم، تحت عنوان "شکر تی‌وی" که درواقع تلویزیون "شکرستان" است و اتفاقات "شکرستان" از طریق "شکر تی‌وی" منتشر می‌شود. این مجموعه در قالب آیتم‌های دو دقیقه‌ای است که راوی ندارد و همان فضای برنامه‌های تلویزیونی را در قالب موضوعات مختلف همچون سلامت، برنامه‌های تلویزیونی، اخبار اجتماعی، فرهنگی، کودکان و نوجوانان را در قالب طنز در برمی‌گیرد. تاکنون تقریباً 100 قسمت از این مجموعه تولید شده است که 20 قسمت آن در ایام عید نوروز از تلویزیون پخش شد و باقی نیز به‌زودی روی آنتن می‌رود.

صفوی درباره زمان پخش این مجموعه نیز گفت: در ایام تابستان سری جدید مجموعه 15 دقیقه‌ای شکرستان پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 20:15 از شبکه نسیم و شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد. فصل دوم آیتم‌های دو دقیقه‌ای نیز به‌زودی زمانش مشخص و اعلام می‌شود.