به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، معاون سینمایی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: براساس دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم در سینماه‌های کشور از یکم تیر ماه از سرگرفته شد اما با توجه به وضعیت قرمز بوشهر در زمینه شیوع کرونا با هماهنگی ستاد استانی مقابله با این بیماری تصمیم گرفته شد، سینماهای استان تا خارج شدن استان از وضعیت قرمز و هشدار همچنان تعطیل باشند.

محمدحسین زندویان بیان کرد: استان بوشهر ۱۰ سینما با ظرفیت سه هزار و ۵۰۴ صندلی دارد که تا پیش از شیوع کرونا هشت سینما با ظرفیت ۹۹۰ صندلی در شهرهای برازجان، بوشهر، جم و خارگ فعال بود.

وی در گفت‌گو با ایرنا‌ افزود: سال گذشته در سینماهای استان بوشهر ۷۷ فیلم اکران شد و این میزان بسته به فیلم‌های تولید شده در هر سال متغیر است.

زندویان عنوان کرد: میزان فروش بلیت در سینماهای استان بوشهر در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و پرفروش‌ترین فیلم‌ها به ترتیب تگزاس ۲ با ۲۱ هزار نفر بیننده، مطرب ۱۵ هزار نفر و متری شش و نیم ۱۲ هزار ۵۰۰ تماشاچی و پس از آن فیلم‌های شبی که ماه کامل شد و رحمان ۱۴۰۰ بود.

معاون سینمایی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهردر پایان خاطرنشان کرد: در جلسات آینده ستاد استانی مقابله با کرونا درباره ادامه فعالیت سینما، تئاتر و اماکن فرهنگی استان تصمیم‌گیری خواهد شد.