به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری گفت: تاکنون 90 هزار تقاضای صاحبان و شاغلان کسب و کارهای بخش فرهنگ و هنر کشور برای دریافت حمایت‌های دولتی و جبران خسارت‌های بحران کرونا از طریق سامانه‌های تحفه، کارا، صندوق اعتباری هنر و نیز تشکل‌های صنفی ثبت شده است.

وی افزود: ساختار کنونی وزارتخانه مناسبتی با تغییرات جمعیتی و تقسیمات کشوری ندارد و به همین روی پاسخگویی و شاخص‌های عملکردی را دچار اُفت و اختلال کرده‌است، به گونه‌ای که اکنون خواهان آن هستیم که 2000 پست سازمانی به این وزارتخانه اختصاص یابد.

حیدری در عین حال تصریح کرد، برای رسیدن به نتایج مطلوب، این مطالبه سازمانی بایستی در هیات دولت طرح و تصویب شود.

معاون وزیر با اعلام ویژگی‌های 63 پروژه استانی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌ است، تنگناهای هزینه‌ای موجود را برشمرد و به ضرورت افزایش بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد. 

وی در ادامه به اقدامات و پیگیری‌های این معاونت برای ارتقای شاخص‌های سهولت کسب و کارهای فرهنگی و‌ هنری اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های مستمری برای درج صنایع فرهنگی و خلاق به عنوان دارایی‌های راهبردی در اولویت‌های مورد حمایت صندوق توسعه ملی، حمایت از کارآفرینان صنایع فرهنگی و تجاری‌سازی آثار و محصولات این صنعت و حمایت قانونی از موسسات فرهنگ بنیان و هنر بنیان به مثابه شرکت‌های خلاق در جریان است که امیدواریم با همراهی هیأت محترم دولت به نتایج مورد انتظار دست‌یابیم