سرویس موسیقی هنرآنلاین: شهرام صارمی نوازنده کمانچه و رئیس انجمن موسیقی استان تهران درباره جدیدترین فعالیت‌های این انجمن به خبرنگار هنرآنلاین گفت: انجمن در حال حاضر با دو جشنواره مختلف همکاری می‌کند که یکی از آن‌ها جشنواره تمبک‌ استاد حسین تهرانی است. انجمن موسیقی استان تهران به‌عنوان حامی با این جشنواره همکاری می‌کند و ما سعی می‌کنیم در هر بخشی که می‌توانیم کمک کنیم تا کارهای جشنواره هر چه بهتر پیش برود.

وی افزود: یک جشنواره هم برای تنبورنوازان داریم که به اجرای مقامات تنبور اختصاص دارد و در حال حاضر در سه مقطع سنی در مرحله ثبت نام است. علاقه‌مندان  آثارشان را می‌فرستند تا هیئت داوران کار داوری آثار را انجام بدهند. این جشنواره تحت نظر انجمن موسیقی شهر قدس که یکی از شعب انجمن موسیقی استان تهران است برگزار می‌شود. انجمن موسیقی استان تهران هم قرار است به آن‌ها کمک کند. بنده نیز جزو هیئت داوران جشنواره هستم و در جشنواره تمبک‌نوازان هم سمت مشاور را دارم. 

رئیس انجمن موسیقی استان تهران عنوان کرد: با توجه به تعطیلی سالن‌ها برای برنامه‌های موسیقی، تصمیم داریم از ابتدای مرداد یک سری از برنامه‌ها را که هر سال به صورت حضوری برگزار می‌کردیم، با توجه به شرایط پیش‌آمده به صورت مجازی برگزار کنیم. این برنامه‌ها شامل نشست ماهانه موسیقی، آیین آواز و برنامه‌های تجلیل و بزرگداشت بزرگان موسیقی است.

صارمی در پایان اظهار داشت: ما در ماه اردیبهشت برنامه بزرگداشت استاد هوشنگ ظریف را با حضور تعداد زیادی از استادان موسیقی و شاگردهای ایشان برگزار کردیم. در روزهای 19 و 20 خرداد ماه نیز بزرگداشت استاد بهاری را با حضور هفت استاد و پیشکسوت کمانچه به صورت مجازی برگزار کردیم. امیدوار هستیم در آینده هم بتوانیم این برنامه‌ها را ادامه بدهیم.