به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی‌زرکانی در این خصوص گفت: سیزدهمین جشن‌های مردمی "زیر سایه خورشید" هرساله با همکاری آستان قدس رضوی، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تشکل‌های مردمی هرمزگان در دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت ثامن الحجج (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: سیزدهمین دوره این جشن‌های مردمی با توجه به شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون هرگونه تجمع مردمی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اهم برنامه‌های خدام رضوی در استان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به گسترش بیماری کرونا در سراسر استان طی روزهای اخیر و خستگی کادر درمان، حضور خدام با پرچم مقدس آستان مقدس امام رضا (ع) و بسته‌های متبرک در بیمارستان‌های سراسر استان و عیادت از بیماران با هدف روحیه‌بخشی به بیماران و کادر درمان در اولویت قرار دارد.

کمالی‌زرکانی در ادامه عنوان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان، رزمندگان، تقدیر از فعالان قرآنی و تشکل‌های مردمی فعال در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا، بازدید از موسسات و کانون‌های فعال فرهنگی و قرآنی، دیدار با ائمه جمعه و جماعت استان و... از دیگر برنامه‌های جشن‌های "زیر سایه خورشید" در هرمزگان است.