به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ابوالفضل صادقی‌نژاد گفت: موفقیت، پیشرفت و اقدام ضروری به منظور وصول اهداف فرهنگی، مستلزم حرکت و پویایی به اعتبار تجمیع دیدگاه‌های اهالی فرهنگ است و برنامه‌ریزی اصولی با پیش‌ شرط مطالعه الزامی وضعیت موجود، می‌تواند مسیر روشن فردا را مشخص کند.

وی، اولویت‌های پژوهشیِ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مطابق دیدگاه‎‌های سازمانی و با اتکا به قدرت اراده مردمی و پشتیبانی همکاران در استان سمنان دانست و اظهار داشت: مسائل اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و رفتاری در حوزه‌های مختلف شامل سنت‌ها، آیین‌ها، فرهنگ فولکلور، پاسداشت مفاخر استان و پژوهش‌های هنری به عنوان اولویت‌های پژوهشی باید مورد مطالعه و البته دغدغه فرهنگ دوستان باشد.

صادقی‌نژاد تصریح کرد: تامین و تدوین عنوان‌های پژوهشی پیشنهادی در شورای پژوهشی استان و اعلام اولویت‌ها می‌تواند مورد تاکید قرار گیرد تا شاهد موفقیت در فرهنگ‌سازی معتبر مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی به اعتبار فرهنگ عامه ارزشمند در گسترده استان سمنان باشیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از  ادارات کل، سازمان‌های فرهنگی، نهادهای اجتماعی و افراد مشفق در عرصه فرهنگ بومی به ویژه دستگاه‌های هم‌خانواده ارشاد اسلامی و نیز انجمن‌ها و ادارات ستادی و کانون‌های هنرمندان بومی خواست با ارسال عنوان‌های پژوهشی و تحقیقات علمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: مباحث فرهنگی، ریشه در باورها دارد و فارغ از سطح سواد و رتبه اجتماعی با اهمیت است به طوری‌که فرهنگ شفاهی باید مکتوب و سنت‌های بومی تدوین شود تا نسبت به حفظ ثروت فرهنگی اطمینان حاصل شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان متذکر شد: پس از اعلام اولویت‌ها  از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، درخواست تامین اعتبار خواهیم شد و پس از طرح در کارگروه پژوهشی با انجام مراحل لازم با تعیین ناظر و جمع‌بندی نهایی به اجرای پژوهش‌های عملیاتی خواهیم پرداخت و از پیگیری و نظارت دقیق و کنترل ساختار اجرایی و بررسی نتایج نهایی با احصاء میزان تاثیر عمومی و اختصاصی در رفتار اجتماعی غفلت نخواهد شد.