به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ بهرام فاضلی اعلام کرد: با تدوین سند و منشور برنامه‌ریزی اداره کل و تشکیل جلسات منسجم شورای برنامه‌ریزی با حضور مدیران و روسای ستادی و شهرستانی و با اخذ نظر از زبدگان انجمن‌های فرهنگی و هنری جدول فعالیت‌های سال 99 تدوین گردیده که بیش از 199 برنامه‌ فرهنگی و هنری متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در سال  99 پیش‌بینی، طراحی و برنامه‌ریزی شده که به دو شرط 1- عادی شدن شرایط و اخذ مجوز از ستاد استانی مبارزه با کرونا 2- تامین اعتبار به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تحول در عرصه فرهنگ را نیازمند عزم جدی دانست و افزود: اگر قاطبه مردم احساس کنند که رفتار فرهنگی آنها در جامعه تاثیرگذار است به تحول می‌رسیم و مدیران نیز در عرصه مدیریت دلسوزانه با تغییر رویکرد فرهنگ را در اولویت نگاه خود قرار دهند.

بهرام فاضلی با اشاره به طراحی برنامه‌های مختلف گفت: تقویم فرهنگ و هنر کرمانشاه تدوین شده و در زمان تعیین شده در مرکز و شهرستان‌های تابعه استان اجرا خواهند شد.

وی در تشریح برنامه‌های هفتگی تقویم فرهنگ و هنر کرمانشاه افزود: از این تعداد؛ 104 برنامه در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای، 66 برنامه در حوزه هنری و سینمایی و 20 برنامه در حوزه قرآن و عترت طراحی شده که اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ از 104 برنامه فرهنگی و رسانه‌ای؛ 2 برنامه به صورت استانی، 2 برنامه منطقه‌ای، 4 برنامه سراسری و 1 برنامه فرامرزی؛ (24 مورد) مرکز استان و (غرب استان 24 مورد)، (شرق استان 20 مورد) و (منطقه اورامانات 27 مورد) برگزار می‌شود.

بهرام فاضلی در ادامه گفت: از 66 مورد برنامه هنری و سینمایی؛ 1 برنامه به صورت استانی، 2 برنامه به صورت منطقه‌ای و 1 برنامه به صورت سراسری،(19 مورد) در مرکز استان و (غرب استان 17مورد)، (شرق استان 14مورد) و (منطقه اورامانات 12 مورد) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ همچنین از 20 برنامه قرآنی خبر داد که یک مورد آن به صورت استانی و (7 مورد) در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها (غرب استان 2 مورد)، (شرق استان 5 استان) و (منطقه اورامانات 5 مورد) اجرا خواهد شد.

وی در تکمیل سخنان خود گفت؛ از ابتدای شیوع بیماری کرونا و ایجاد محدودیت فعالیت مراکز فرهنگی و هنری؛ بیش از 50 برنامه فرهنگی و هنری (جشنواره، کارگاه‌های هنری، شب شعر، اجرای موسیقی، مسابقه حفظ و مفاهیم قرآن، مسابقه شعر، مسابقه عکس، مسابقه نقاشی و...) در فضای مجازی (کانال و گروه‌های متعدد) توسط این اداره کل و با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری و هنرمندان استان در خصوص هشدار، پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا فعالیت گسترده‌ای را انجام داده و همچنان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین روابط عمومی این اداره کل از سخنان و رهنمودهای بزرگان موسیقی، خوشنویسی، ادبیات و ...استان بهره جسته و گالری مجازی را راه‌اندازی و آثار این عزیزان به نمایش گذاشته شده که بسیار مورد اقبال قرار گرفت.

بهرام فاضلی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: برنامه‌های شاخصی از جمله؛ همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات روایی، یادواره شعر مقاومت سردار سلیمانی، جشنواره فیلم شبدیز، جشنواره تئاتر مرصاد  و... را به صورت ملی در برنامه سال 99 داریم که امیدواریم با اجرای این برنامه‌های فرهنگی بتوانیم سهم قابل توجهی در ارتقا سطح فرهنگی جامعه داشته باشیم.