سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: عباس جهانگیریان نویسنده و پژوهشگر، با این توضیح که رمان "شیرینی مربایی" را برای چاپ به انتشارات قصه و داستان سپرده به هنرآنلاین گفت: این داستان که برای مخاطب کودک نوشته شده درباره گسست نسل‌ها و متلاشی شدن خانواده‌ها است. کتاب از زاویه دید دختری 7-8 ساله که در روابط خانوادگی و اجتماعی آشفتگی دارد روایت می‌شود. او اطراف خود را رصد می‌کند و بازتاب اتفاقات را می‌گوید.

او که نگارش نمایشنامه "دختر ابریشمی" را به تازگی به پایان رسانده، ادامه داد: انتظار دارم با انتشار این اثر توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتفاق خوبی در حوزه نمایشنامه‌نویسی رخ دهد. مخاطب این نمایشنامه نوجوانان هستند و درباره دختری است که در کارگاه قالی‌بافی کار می‌کند. دختر از سوی کارفرمای خود مورد استعمار قرار می‌گیرد. دختر با او برخورد می‌کند و از کارگاه اخراج می‌شود. او به مکانی پناه می‌برد که جای اسطوره‌ و تاریخ است. سپس همه دخترانی که قالی‌بافی می‌کنند نجات می‌دهد. خودش با تدبیر کارگاه می‌سازد و به بانوی ابریشم تبدیل می‌شود.

جهانگیریان که مجموعه "داستان‌های شهر و زندگی" را در انتشارات مدرسه در دست نشر دارد، افزود: قصه‌های این مجموعه با همکاری محمود برآبادی نوشته شدند. هدف این بوده یک‌سری آگاهی‌رسانی در قالب داستان در دسترس مخاطب کودک قرار بگیرد و آن‌ها را با زندگی در شهر آشنا کنیم. استفاده از مترو، اتوبوس و مشکلاتی که بچه‌ها با سرویس دارند برخی موضوعات کتاب‌ها محسوب می‌شوند که هر کدام هفت قصه کوتاه دارند.

او داستان "فرشته جزیره کبودان" را با محوریت دریاچه ارومیه نوشته است که در قالب یک مجموعه با هفت داستان دیگر از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشر می‌یابد.  هم‌چنین داستان کوتاه "زخم ترکه" او که ماجرای خشونت در مدرسه را بازگو می‌کند در قالب یک مجموعه توسط انتشارات مدرسه روانه بازار کتاب خواهدشد.

جهانگیریان از انتشار کتاب "خواب آب" از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خبر داد و تصریح کرد: این کتاب درباره داستان آب در ایران است. دنیا با دو تمدن شکل می‌گیرد یکی تمدن رودخانه‌ای که روستا و شهرها کنار رودخانه‌ها شکل می‌گیرند و یکی تمدن قنات؛ این تمدن را مدیون ایرانیان می‌دانند چون معتقدند که ابداع‌کننده قنات، ایرانیان بودند و باعث شدند یک تمدن دیگری به موازات تمدن رودخانه‌ای در جهان شکل بگیرد. مهندسی آب از سدسازی ایرانیان تا کوزه، ساعت آبی، سدها، تقسیم آب در ایران،  آسیاب، آسیاب‌های آبی، قناعت، چگونگی حفر قنات، تشخیص مناطقی که آب دارد، آب انبارها و در واقع آن چیزی که مربوط به مهندسی آب است در این کتاب توضیح داده شده است. اروپاییان، ایرانیان را در مهندسی آب سرآمد می‌دانند. این کتاب را در ادامه "مدرسه فرشتگان" درباره پزشکی ایرانیان نوشتم که نقش ایرانیان در پیشرفت پزشکی جهان را بررسی کردم. هر دو اثر توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان منتشر شدند.

او همچنین براساس رمان "سایه هیولا" اثر خودش فیلمنامه 26 قسمتی با همین عنوان نوشته که تصویب شده است. این روزها مشغول نگارش داستان "دخترها همین جا بود که ناپدید شدند" است که داستان پلیسی دارد و از سوی انتشارات شهرقلم منتشر خواهد شد.