به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه گروهی "آنکه دوست نیست، حتما دشمن است" با آثاری از حمید اسدزاده، فروزان سلیمانی، مصطفی معصومی، علی فاضلی، فرزانه قلی‌زاده، بنفشه متولی، زینب حسین‌زاده، شقایق شعبانی، زینب فاطمی، سارینا فاضلی، مژگان فاضلی، تورنگ سلیمانی، سولماز رضا‌خانی، سعید یعقوبی، آتوسا دیوسالار و احسان رضایی؛ اول تیرماه در گالری ایسو آمل افتتاح می‌شود.

حمید اسدزاده در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: "آنکه دوستت نیست، حتما دشمن است! همه چیز در تاریخ معاصر ایران رنگ و بوی ایدئولوژیک به خود گرفته و این رویکرد تاریخی و فرهنگی ما ایرانیان، باعث ایجاد تضادها و دوگانگی‌های زیادی شده که در شرایط کنونی سازش و گفتگو را ناممکن کرده است.

در همه پکیج‌های تاریخی، فرهنگی، ملی، اجتماعی و فردی در دوگانه‌های زشت و زیبا، سیاه و سفید، مثبت و منفی، اسلام و کفر، حلال و حرام، زن و مرد، بی‌حجاب و با عفت، دنیا و آخرت، بهشت و جهنم، غربی و شرقی، مظلوم و ظالم، منفور و مقدس حل شده‌اند و این تضادهای شدید، نگرش منطقی به واقعیت را ناممکن کرده است و هر راهی برای سازش و گفتگو بین انسان‌ها را مخدوش کرده است.

  این دوگانه‌سازی‌ها مرز این بحران را عمیق‌تر کرده و تجربه جمعی، فردی و حق انتخاب آزاد را از بین برده است. این ارزش‌های برساخته، هر روز توسط رسانه و مجریان دوگانه‌سازی، مقدس نمایی می‌شوند و به صورت یک طرح ایدئولوژیک، مرز بین این دو جهان متضاد را واضح‌تر می‌کنند!

 "هر کس که دوست نیست، دشمن است"، نوعی یک‌دست‌سازی برساخته، که هر نوع، صدای متفاوت را بیگانه خطاب می‌کند و این مرز بزرگ از دوگانه‌ها، امکان تشکیل هیچ گروه قانونی، نهاد مدنی و احزاب اجتماعی را از بین می‌برد و این عدم گفتگو روز به روز ما را منزوی‌تر، خشم‌گین‌تر و کینه‌ورزتر می‌کند و در خیال ما جز دشمن‌پنداری، تصوری دیگر نمی‌سازد."

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه از  تاریخ ۱ تا ۱۳ تیر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ می‌توانند به گالری ایسو آمل واقع در اندیشه ۹ مراجعه کنند.