به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی، فرهاد رحمان‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی، روز پنجشنبه 29 خردادماه در حاشیه افتتاح این نگارخانه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به احساس نیاز نسبت به وجود سالنی برای عرضه هنرنمایی‌های هنرمندان هنرهای تجسمی بندر انزلی، سالن طبقه دوم این اداره با مشارکت و همت خیرین شهرستان، تجهیز و آماده بهره‌برداری شد.

رحمان‌زاده افزود: این سالن به مساحت ۷۵ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رنگ‌آمیزی، نورپردازی و سقف و کف آن بازسازی شد که قابلیت به نمایش گذاشتن حداقل ۳۰ اثر و تابلو را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در جهت ارج نهادن به خدمات شایسته استاد جلیل ضیاپور که پدر نقاشی مدرن ایران و اهل بندرانزلی بود تصمیم بر آن شد که نام این نگارخانه به نام این استاد فرهیخته نامگذاری شود.

رحمان‌زاده با اشاره به افتتاح این نگارخانه با ۳۰ اثر از آموزشگاه‌های هنرهای تجسمی و انجمن خوشنویسان انزلی، تاکید کرد: نامگذاری این نگارخانه به نام اساتیدی همچون ضیاپور موجب می‌شود تا علاوه بر قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره مفاخر و مشاهیر انزلی، نسل آینده نیز اساتید گذشته را به عنوان الگو و سرمشق در همه امور قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی ادامه داد: در این مراسم اثر چهره استاد جلیل ضیاپور که توسط حورا ریحانی به تصویر کشیده شده است، توسط معصومه علیزاده مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی ریحانی به این نگارخانه هدیه شد.

 موضوع فرهنگ و هنر در شاخه معماری باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز اظهار کرد: یکی از مواردی که در مجلس شورای اسلامی و توسط همه نمایندگان استان در دستور کار است، اختصاص سهم بیشتری از بودجه‌های کشور برای احداث بناها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای کوچک است.

احمد دنیامالی با اشاره به اینکه همه شهرهای گیلان در فرهنگ و هنر از جمله ادبیات، صنایع دستی، معماری و هنرهای تجسمی سابقه ویژه‌ای دارند، افزود: بندرانزلی تاریخچه درخشانی در فرهنگ و هنر دارد و وجود هنرمندان شایسته و شاخص در این شهر ساحلی از دیرباز تاکنون زبانزد بوده و به همین دلیل در گام اول نگارخانه استاد جلیل ضیاپور، پدر نقاشی مدرن ایران در انزلی با تلاش همگان به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع فرهنگ و هنر در شاخه معماری باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که شهروندان انزلی درباره آن به حق گلایه‌مند هستند عدم ساماندهی میدان اصلی بندرانزلی است.

وی ادامه داد: ابنیه‌های تاریخی و بد شکل بودن شکل ظاهری ساختمان‌های اطراف این میدان بیش از چند دهه است که مغفول مانده است.

دنیامالی با اشاره به لزوم احداث فرهنگسرا در شهر ساحلی بندرانزلی، ادامه داد: تلاش می‌شود منابع اعتباری بیشتری برای تسریع در ساماندهی این میدان جذب شود.

وی با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این جلسه موضوع تخصیص بیشتری از بودجه کشور به فرهنگ و هنر مورد تاکید همه نمایندگان بود و باید شهرهای کوچک از این منابع اعتباری تخصیص بیشتری داشته باشند.