سرویس موسیقی هنرآنلاین: مریم حیدرزاده شاعر و ترانه‌سرا درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هفته پیش کتاب جدید من با نام "قهوه‌ات یخ نکند" توسط انتشارات معین منتشر شد. بعد از اولین کتابم که در سبک اشعار کلاسیک بود، در دوازدهمین کتاب بار دیگر گریزی به اشعار کلاسیک زده‌ام.

وی اظهار داشت: آغاز نوشتن من با غزل بود ولی بعد به دلیل این که از ترانه‌های من استقبال شد و با خوانندگان مختلف همکاری کردم، شعرهایی را که می‌نوشتم منتشر نمی‌کردم و بیشتر ترانه‌هایم را منتشر می‌کردم. در این فرصت تصمیم گرفتم یک بار دیگر هم به علایق شخصی خودم بپردازم و یک گزیده‌ای از اشعارم را منتشر کنم.

این ترانه‌سرا درباره بازخوردها از انتشار مجموعه اشعار جدیدش عنوان کرد: در این یک هفته‌ که کتاب منتشر شده استقبال‌ها خوب بوده است. در حال حاضر امکان خرید آنلاین کتاب وجود دارد و افراد زیادی در اینستاگرام برای من می‌نویسند که کتاب را خریده‌اند.

حیدرزاده ادامه داد: کتاب اول من نیز مجموعه اشعار کلاسیک بود که بسیار از آن استقبال شد. در حال حاضر اگر دقت کنید خوانندگان موسیقی تلفیقی دارند به سمت اشعار کلاسیک به زبان امروز روی می‌آورند. مردم ما ذاتاً شعر را دوست دارند و همیشه از غزل و شعرهای کلاسیک استقبال کرده‌اند.

این شاعر با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول جمع‌آوری یک کتاب نثر است، گفت: این کتاب را هم در ماه‌های آینده منتشر می‌کنم. الزامی نیست که کتاب بعدی من شعر باشد یا ترانه؛ هر چیزی را که بخشی از نوشته‌ها و احساس من باشد با دوستان سهیم می‌شوم.

حیدرزاده در پایان درباره جدیدترین همکاری‌هایش با خوانندگان بیان کرد: در چند وقت اخیر با آقایان فریدون آسرایی، علیرضا عصار و سینا سرلک کار کرده‌ام. علاوه‌بر آن‌ها با یک سری خواننده جدید هم کار کرده‌ام که قرار است به‌زودی منتشر شوند. اخیراً ترانه‌ای به نام "من اینجا و تو اونجا" را به آقای سرلک داده‌ام که خودم خیلی آن را دوست دارم. قبل از این که ایشان این ترانه را بخوانند خودم آن را دکلمه کرده بودم.