به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری گفت: این هنرستان در صورت فراهم شدن مکان مناسب با پذیرش هنرجو در ۲ رشته نمایش و موسیقی از اول مهرماه سال جاری فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کند.

وی افزود:  آموزش این ۲ رشته به صورت علمی توسط استادان و مدرسان مجرب در قشم می‌تواند کمبود موجود در  این عرصه‌ها را در جزیره جبران کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ادامه داد: تاکنون در این جزیره استعدادهای مختلفی در این دو رشته کشف شده‌اند که هنرستان هنرهای زیبا می‌تواند محل ظهور و بروز این استعدادها و پرورش آنها باشد.

وی پذیرفته شدن یک نمایش از ساخته‌های قشموندان را در جشنواره سراسری تئاتر فجر ۹۷ از جمله نتایج فعالیت هنرمندان جزیره دانست و گفت: این موفقیت برای اولین بار در استان هرمزگان به دست آمد و نشانه‌ ارتقای  این هنر در این منطقه است.

کمساری گفت:  در حوزه موسیقی نیز یک استودیو مدرن و مجهز برای ضبط آهنگ‌های موسیقی در محل کانون هنر قشم وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شد.

وی افزود: برخی از آهنگ‌های خواننده‌‌های مشهور در کشور نیز در این استودیو تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: موسیقی در فرهنگ اصیل بومیان جزیره جایگاه ویژه‌ای دارد و پیوند این فرهنگ با آموزه‌های جدید هنر موسیقی می‌تواند راه را برای توسعه این هنر باز کند.