به گزارش هنرآنلاین، بازی "فره ایزدی" از محصولات جانبی انیمیشن سینمایی "آخرین داستان" است که پیش از این در پلتفرم‌های ایرانی منتشر شده بود. این بازی با همکاری استودیو هورخش و استودیو استرالیایی "بلو فیش" با تغییرات جدیدی اوایل زمستان امسال به شکل بین‌المللی منتشر می‌شود.

پیش از این نسخه‌های موبایلی بازی "فره ایزدی" منتشر بود، اما در نسخه بعدی این بازی در پلتفرم‌های اختصاصی پلی استیشن، ایسک باکس، نینتندو سوئیچ، اپل آرکید و کامپیوتر هم قابل نصب خواهد بود.

همچنین نسخه منتشرشده بازی "فره ایزدی" از اواخر خرداد امسال از روی پلتفرم‌های ایرانی برداشته شد تا نسخه به‌روز شده آن، هم‌زمان با انتشار در دیگر کشورها در ایران در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

استودیو بلو فیش، تولیدکننده و ناشر بازی‌های مستقل در استرالیاست که از سال 2008 فعالیت خودش را آغاز کرده است. اولین بازی این کمپانی "Qbism" بود که فهرست 10 پازل برتر در سراسر جهان با بیش از 350 هزار نصب قرار گرفت.

در خلاصه خط روایی بازی "فره ایزدی" آمده است که؛ "انسان‌ها به کمک فره ایزدی به قدرت و دانش بالاتری دست پیدا کرده بودند، اما این طمع قدرت باعث گمراهی و نابودی آن‌ها می‌شود. فره ایزدی از انسان‌ها جداشده و در معرض نابودی توسط تاریکی قرار می‌گیرد. اما قهرمانانی پیدا می‌شوند که برای دفاع از روشنایی، در مقابل تاریکی‌ها می‌ایستند. قهرمانان و نور برای بقا به یکدیگر نیاز دارند."

بازی "فره ایزدی" در سه بخش اکشن، هنری و موسیقی از نامزدهای هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران بود.