به گزارش هنرآنلاین، سعید اسدی مدیر تئاتر شهر پس از ضایعه درگذشت استاد محمدعلی کشاورز بازیگر پیشگام تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، به نمایندگی از کارکنان این مجموعه پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن پیام تسلیت سعید اسدی آمده است:

"یکی دیگر از طلایه داران نسل پر قدر و با شکوه تئاتر ایران، چشم از جهان فرو بست. خیزش تئاتر نوین ایران در کار و نام درخشان کسانی چون استاد محمد علی کشاورز و همراهان هنرمندش نمادین شده است.

او اکنون به بسیاری از آن سفر کرده های گرانسنگ پیوسته ، و یاد و هنر و مهارت مثال زدنی‌اش به عنوان بخشی ماندگار از خاطره‌ تاریخی ما در هنر ایران زمین و در ذهن و زبان مردمان این سرزمین باقی خواهد ماند.

 مجموعه تئاترشهر سوگوار درگذشت اوست و به خانواده‌ی محترم ایشان و هنرمندان گرامی تسلیت می گوییم."

 

پیام تسلیت مدیر تماشاخانه سنگلج

پریسا مقتدی نیز در پیامی برای درگذشت محمدعلی کشاورز نوشت:

امروز به سوگ استادی نشسته‌ایم که تا آخرین روزهای زندگی پربارش، از شور و امید لبریز بود. محمدعلی کشاورز؛ ستاره‌ای که با حضور در سال‌های آغازین فعالیت تماشاخانه سنگلج در نمایش‌هایی چون "چوب به دستهای ورزیل"، " لبخند باشکوه آقای گیل،"،  "اسب سفید" و...، برگ‌های درخشانی از تاریخ این تماشاخانه خاطره‌انگیز را رقم زده است. بسیار مفتخریم که سال گذشته اولین نشان تماشاخانه سنگلج را در پنجاه و چهارمین سالروز تاسیس این تماشاخانه به این استاد بزرگ اهدا کرده‌ایم.

با کمال تاسف و تاثر درگذشت استاد محمدعلی کشاورز را به خانواده محترم ایشان، خانواده هنر ایران و اهالی تئاتر  تسلیت می‌گویم.

 

پیام تسلیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس

متن این پیام به این شرح است:

"انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون استاد محمدعلی کشاورز، جامعه بزرگ و فرهیخته هنرهای نمایشی کشور را متاثر کرد.

بی‌شک نقش‌آفرینی‌های ماندگار و خاطره ساز این چهره بی بدیل عرصه بازیگری و خلق شخصیت‌های مانا در تاریخ تئاتر و سینمای ایران، تا همیشه در اذهان مخاطبان هنردوست و علاقمندان وی جاویدان خواهد ماند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر "مقاومت"، فقدان جبران‌ناپذیر این هنرمند توانمند را به عموم جامعه شریف تئاتر کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش و غفران الهی مسئلت می‌نماید."

 

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر

مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر درگذشت استاد محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

"محمدعلی کشاورز از پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی کشور پس از تحمل یک دوره درد و رنج بیماری، سرانجام در واپسین روزهای بهار دار فانی را وداع گفت و به لقاء‌ دوست پیوست. او از نسل هنرمندان برجسته‌ای بود که متاسفانه در سال‌های اخیر یکی پس از دیگری ما را ترک می‌کنند، با این حال کارنامه درخشانی که محمدعلی کشاورز در دوران فعالیت هنری خود به‌جا گذاشت، نقش او را همواره در پس صحنه ذهن ما زنده نگاه خواهد داشت.

دلشدگان، هزارستان، کمال‌الملک، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، ناصرالدین شاه آکتور سینما، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه تنها تعداد اندکی از آثار برجسته‌ای است که استاد محمدعلی کشاورز در آنها هنرمندانه به ایفای نقش پرداخت.

بازی در نقش پدرسالار، کشاورز را به هنرمندی ماندگار در میان توده‌های مردم تبدیل کرد.

استاد محمدعلی کشاورز نمونه کم‌نظیر هنرمندی است که امروز نسل جوان هنرهای نمایشی کشور می‌تواند از کارنامه هنری او، درس‌های بسیاری فراگیرد.

درگذشت این هنرمند گرامی را به خانواده و بازماندگان محترم ایشان و به ویژه جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن عزیز روحی شاد طلب دارم."