به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن، هیئت رئیسه جشن مستقل مستند سینمای ایران در متن این بیانیه نوشته است:

"ارجمندان و گرامیان، همکاران گرانمایه

تاکنون یازده دوره از جشن سینمای مستند ایران را پشت سر گذاشته‌ایم و امسال در آخرین سال این سده خورشیدی، در تدارک و فراهم‌آوری زمینه‌های برگزاری دوازدهمــــین دوره این جشن بوده‌ایم. وعـــــده ما برای برگزاری دوازدهمین جشن، تابستان 99 بود. شبی که با مودّت، گردهمایی باشــــکوه خود را برگزار کنیم و بهترین‌ها و برگزیدگان سینمای مستند را بشناسیم. اما همچنان که می‌بینید و می‌دانید، فراگیری ویروس کرونا، ناگزیر، جهان و همه ما را وادار به توقف کرد.

اعضای هیئت رئیسه جشن سینمای مستند، به همراه دو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانـــان و تهیّه کنندگان و نیز رئیس جشن، در رایزنی و هم اندیشی با یکدیگر به این نتیجه رسیدند که تدارک و برگزاری دور دوازدهم، با وضعیت موجود همخوان و سازگار نیست از دایر شدن دبیرخانه، تا شـب برگزاری اختتامیه.

 از اینروی هرگونه تلاش برای برپا داشتن مراسمی همچون دوره‌های پیشین، امکان‌پذیر نخواهد بود. و حتی به فرض تغییر شرایط فعلی و رفع زودهنگام فراگیری این بیماری، شرایط اجتماعی و نیز روحی ما و جامــعه نمی تواند پذیرای برگزاری هیچ جشنی باشد.

ما مستندسازان، همواره همنفسان جامعه خود بوده‌ایم و هستیم. همدلان مردمـــــانیم. جشن ما به روزی و روزگاری برگزار خواهد شد که هنگامه جشن و شادمانی برای همـگان باشد. به دوره‌ای که امنیت و آرامش، نصیب تمامی مردمان شود و موج دردها و رنج‌های این چنینی فروبنشیند.

اما امید و آرزویمان این است که سال یکــــهزار و سیصد و نود و نه، سالی که با تب و رنج آغاز شد، پایانی خوش بیابد و بتوانیم در آستانه سده نو خورشیدی، فراخوان دوازدهمــــــین جشن مستقل سینمای مستند ایران را منتشر کنیم.

حتما تا آن زمان می‌کوشیم که در پایــگاه اینترنتی جشن، و نیز در صفحه‌های  فضای مجازی با شما در ارتباط بمانیم."

به امید دیدار در دوازدهمین دورهٔ "جشن مستقل سینمای مستند ایران" به سال یکـهزار و چـهارصـــد.