به گزارش هنرآنلاین، ایران و اغلب کشورهای جهان در چهار ماه گذشته درگیر ویروس کرونا بودند، در روزهای سخت مبارزه با این بحران ملی کادر درمان، پزشکان و پرستاران در سراسر ایران با روحیه جهادی و با ایثار و از خودگذشتگی تلاش کردند تا پیشروی این ویروس مهار شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نخستین رویداد فرهنگی است که بخشی ویژه برای پاسداشت مدافعان سلامت دارد. در این بخش که به صورت بین‌‌المللی برگزار خواهد شد، آثار داخلی و خارجی در قالب فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ و موشن گرافیک به رقابت می‌پردازند.

ثبت نام برای شرکت در این بخش  از 20 خردادماه99 آغاز شده و آخرین مهلت ارسال اثر 30 مردادماه سال جاری است و آثاری که به بخش رقابتی راه یافتند 12 شهریورماه معرفی می‌شوند.

هیئت داوران در این بخش شش تندیس و دیپلم افتخار اهدا خواهد کرد. همچنین در حاشیه این بخش، مجموعه‌‌ای از عکس و پوسترهای مرتبط با این موضوع از میان آثار ارسالی هنرمندان عکاس و گرافیست انتخاب شده و به صاحبان آثار پذیرفته شده جوایزی اهدا می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های "مدافعان سلامت"، "جشنواره جشنواره‌ها" و انتخاب استانیِ بخش "فیلمسازان بسیجی" و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های "سینمای ایران و جهان"، "سیدالشهدای مقاومت"، "روایت قلم"، "نقد و پژوهش تحلیل"، "جشنواره جشنواره‌ها" و انتخاب برگزیدگان ملی "فیلمسازان بسیجی" به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://moqavematfilmfest.ir/ مراجعه کنند.