به گزارش هنرآنلاین، جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) شاهچراغ و همزمان با هفته خوشنویسی برگزار می‌شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و  امام رضا (ع) و پدر بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از جمله اهداف این جشنواره است.

قالب‌های جشنواره نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و خط تحریری( نستعلیق) است و جوایز در هریک از رشته‌های نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته برای نفر اول، تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به  مبلغ 35 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 25 میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال است. در بخش خط تحریری نیز به نفر اول تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال خواهد بود.

همچنین جوایز بخش اساتید به یک نفر برگزیده در هر رشته شامل نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 45 میلیون ریال اهداء می‌شود.

لازم به ذکر است آخرین مهلت ثبت نام و دریافت تصویر آثار تا تاریخ 20 شهریور ماه 99 بوده و اختتامیه نیز 30 مهرماه 99 برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان جشنواره به نشانی https://khj.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.