به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در مراسمی با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان پیشکسوت با قدردانی از فعالیت‌های علیرضا حفیظی، مدیر سابق مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، سید عباس عظیمی به عنوان رییس جدید این مجموعه معرفی شد.

در این رویداد که اردشیر صالح‌پور اجرای آن را بر عهده داشت، مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی با قدردانی از فعالیت‌های علیرضا حفیظی در برج آزادی گفت: تخصص، تعهد، فروتنی و پیگیری مستمر ایشان را ارج می‌نهیم. حضور آقای عظیمی که با تعهد و خالصانه کار می‌کنند در برج آزادی، به عنوان نماد کشور و پایتخت، اتفاق مبارکی است. ما امانت‌دار این بنای ارزنده هستیم و باید برای صیانت و حفظ آن نهایت تلاشمان را انجام دهیم؛ آقای عظیمی هم با تعامل و جدیت مسیر آقای حفیظی را ادامه دهند.

مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: برای این برج به عنوان یکی از اصلی‌ترین اماکن گردشگری کشور، مسیری پیش بینی شده که درآمدزایی و کاهش وابستگی به درآمدهای وزارت‌خانه، انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت از طریق فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، تبدیل برج به قطب گردشگری داخلی و خارجی، برگزاری رویدادهای تقویمی با استفاده از ظرفیت هنرمندان، تعامل با دستگاه‌های مختلف در معرفی بیشتر برج، پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در حوزه هنر، افزایش تعامل بین‌المللی و گسترش دیپلماسی هنر، پیگیری انجام خواهرخواندگی میان برج آزادی و برج‌های مهم دنیا و برند سازی از مهم‌ترین آنهاست.

علیرضا حفیظی مدیر سابق برج آزادی نیز با تشکر از همکاران خود، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در طی دوران مدیریت پرداخت که از میان آن‌ها می‌توان به احیای سالن ایرانشناسی برج، استقرار تنها موزه شهاب‌سنگ ایران، افتتاح نمایشگاه دائمی تاریخچه برج آزادی، پیگیری مرمت برج، در نوبت قرار دادن برج آزادی جهت ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو در آستانه پنجاه سالگی این بنا اشاره کرد.

سید عباس عظیمی رئیس مجموعه برج آزادی نیز در این مراسم گفت: برج آزادی باید دروازه وحدت و همدلی و دریچه هنر اقوام مختلف ایرانی شود.

وی همچنین با اشاره به سابقه آشنایی با مدیرعامل بنیاد افزود: از اعتمادی که به من شده تشکر می‌کنم؛ قدردان زحمات هنرمندان و اصحاب رسانه در طی دوره فعالیت در موسسه هنرمندان پیشکسوت هستم.

در این مراسم خسرو حکیم ر‌ابط، داریوش ارجمند، هوشنگ توکلی، رضا بنفشه‌خواه و علی پویان به نمایندگی از هنرمندان میهمان با قدردانی از تلاش‌های عظیمی در موسسه هنرمندان پیشکسوت به ظرفیت‌های برج آزادی در نقش آفرینی در حوزه هنگ و هنر اشاره کردند؛ همچنین اسماعیل خلج به شعرخوانی پرداخت.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدایایی از زحمات علیرضا حفیظی در برج آزادی تقدیر و حکم سید عباس عظیمی به وی اعطا شد.