به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع با بیان این که موسیقی مازندران  همواره در کشور پیشرو بوده گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای موسیقی و استعدادهای فراوان که به ویژه در موسیقی بومی مازندران وجود دارد، شاهد استقبال خوبی برای تشکیل گروه‌های موسیقی در این استان هستیم.

وی تصریح کرد: مازندران به دلیل گستردگی طول جغرافیایی و حضور اقوام و فرهنگ‌هایی متفاوت همچنین هم‌جواری با برخی اقوام و طوایف داخلی و خارجی از فرهنگ‌های مختلفی تاثیر پذیرفته‌ و به همین خاطر موسیقی این منطقه، چه به لحاظ ساختاری و چه از نظر ویژگی‌های قومی پر تعداد و گوناگون است.

زارع، ضمن سپاس از انجمن موسیقی مازندران به خاطر تلاش در ساماندهی گروه‌های موسیقی گفت: با مسئولیت جلال محمدی در انجمن موسیقی مازندران، شاهد نظم و ساماندهی بیشتر در امور موسیقی مازندران هستیم و امیدواریم با تلاش این انجمن و همت هنرمندان مازندرانی، شاهد رشد و شکوفایی این رشته محبوب هنری در استان، همچنین شناساندن بیشتر موسیقی بومی مازندران که ریشه در فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تاریخ این سرزمین کهن دارد، چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان افزود: با شناسایی این تعداد از گروه‌های موسیقی مراحل ساماندهی و ثبت قانونی این گروه‌ها با پیگیری انجمن موسیقی استان آغاز شده است و شهرستان‌های آمل، چالوس و قائمشهر به ترتیب دارای بیشترین گروه موسیقی در استان هستند.

 

زارع همچنین از گروه های موسیقی که دارای مجوز نیستند خواست تا برای اخذ مجوز و ثبت قانونی آن به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و انجمن موسیقی مازندران مراجعه نمایند