به‌گزارش هنرآنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، عبدالرضا نصیری اصل،با اعلام این خبر گفت: مرمت استحفاظی و اضطراری فاز دوم قلعه ایزدخواست با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث‌فرهنگی استان در خردادماه سال جاری شروع می‌شود.

او افزود: این عملیات شامل استحکام‌بخشی و تقویت پی و دیوارهای سنگی محوطه خارجی قلعه، مرمت و بازسازی بخش‌هایی از دیوارهای خشتی به انضمام اجرای اندود کاهگل استحفاظی در بخش‌های از قلعه است.

عبدالرضا نصیری همچنین گفت: تهیه اطلس باستان‌شناسی و ساماندهی اطلاعات مکانی آثار تاریخی استان، طرحی گسترده و زیربنایی است که انجام آن پرهزینه و زمان‌بر خواهد بود.

او با اشاره به این طرح به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های اداره‌کل استان، اعلام کرد: محقق شدن این طرح باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها، توسعه پایدار و توانمندی در حفاظت و مدیریت بهتر محوطه‌ها و آثار و ابنیه تاریخی خواهد بود.

معاون میراث‌فرهنگی فارس افزود: علاوه بر این، سیاست‌های کلان اقتصادی ایجاب می‌کند تا از ظرفیت‌های فرهنگی‌تاریخی تمامی مناطق استان به صورت یکسان در راستای اشتغال‌زایی و توسعه صنعت گردشگری و همچنین رشد هویت ایران‌اسلامی بهره برد، البته این هدف با هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.