به‌گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده از مشارکت یک خیّر و دوستدار میراث‌فرهنگی در مرمت گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اعلام این خبر، گفت: شیخ اسماعیل سیس یا شیخ مجدالدین سیس معروف به مفخرالاولیا و العارفین، یکی از عالمان و عارفان بزرگی است که حدود 770 سال پیش در شهر سیس از توابع شهرستان شبستر آذربایجان شرقی زندگی می‌کرده و بقعه متبرکه این واعظ بزرگ در این شهر قرار دارد.

او افزود: با توجه به اهتمام ویژه خیّران استان به حفظ و صیانت از مواریث تاریخی، طی سال‌های اخیر شاهد مشارکت این جمع فرهیخته در مرمت و احیای آثار تاریخی در شهرستان‌های مختلف بوده‌ایم که این‌بار نیز به همت آقای محمدولی نصیبی سیس، بخشی از اعتبار لازم برای مرمت گنبد بقعه تاریخی شیخ اسماعیل سیسی تأمین شد که مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

حمزه‌زاده تصریح کرد: گنبد این بقعه تاریخی در سال ۹۷ بر اثر بارندگی‌های انجام شده دچار آسیب شده بود که با همت این خیّر دوستدار میراث فرهنگی و نظارت اداره کل استان در حال مرمت است.

او با تقدیر از خیران حوزه میراث‌فرهنگی گفت: آمادگی کامل داریم تا با ارائه طرح‌های مرمت به خیران، مشارکت آن‌ها را در مرمت ابنیه فاخر تاریخی استان جلب کنیم.