به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم "یک دقیقه قرنطینه"، غلامحسین شاه‌علی، دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: به دلیل استقبال هنرمندان و سینماگران جوان از جشنواره،‌ مهلت دریافت آثار که پیش از این 20 خرداد مقرر شده بود تا پایان خردادماه تمدید شد.

شاه‌علی همچنین درباره موضوعات جشنواره یادآور شد: این جشنواره با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات مردم جهان در طول دوران قرنطینه برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹، راه‌اندازی شده است تا مردم از قاب دوربین‌های خود، تجربه‌های شیرین، تلخ، دلتنگی، بیکاری، شادی و امید و حتی مرگ را به تصویر بکشند. شرکت‌کنندگان می‌توانند فیلم‌های موبایلی خود با این موضوعات را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند:

1. قرنطینه، زندگی، عشق و دین

2. قرنطینه، خانواده، کودکان، کمک به فقرا و کمک به دیگران

3.قرنطینه، روان، خشونت خانگی، تجربه تنهایی و خودپیدایی

‌4. قرنطینه، بیماری‌های خاص و سالمندان

5. بخش ویژه؛ بی‌قرنطینه‌ها (کسانی که به دلیل شغل خود مجبور به حضور در محل کار هستند)

وی درباره جوایز جشنواره هم توضیح داد و گفت: جوایز جشنواره در بخش‌های حرفه‌ای، آماتور و بین‌الملل از مبلغ 20 میلیون ریال تا 5 میلیون ریال و 400 تا 50 دلار در بخش بین‌الملل متغیر است.

شاه‌علی درباره شیوه ارسال آثار و امکان شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره هم اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در چند بخش شرکت کرده و آثار خود را به نشانی http://miladtower.tehran.ir صفحه اینستاگرام One_minute_Quarantine@ و به شماره واتس آپ 0351865119 ارسال کنند.

جشنواره بین‌المللی"یک دقیقه قرنطینه" به دبیری غلامحسین شاه‌علی،‌ همت شرکت برج میلاد تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به صورت غیرحضوری، با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.