سرویس سینمایی هنرآنلاین: دوشنبه هر هفته سریال "هم گناه" به کارگردانی مصطفی کیایی و نوشته محسن کیایی و علی کوچکی از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است و به‌تازگی فصل دوم این سریال آغاز شده است.

داستان درباره خانواده‌ بزرگ و قدیمی صبوری است که سال‌هاست در کار صادرات و واردات گل و گیاه است. آن‌ها در خانه‌ای قدیمی همچنان در آرامش با هم زندگی می‌کنند. ورود جوانی به خانواده، زندگی همه را دستخوش تغییراتی می‌کند. در این سریال پرویز پرستویی، شاهرخ فروتنیان، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، محسن کیایی، مهدی پاکدل، حبیب رضایی، احسان کرمی، هدیه تهرانی، پدرام شریفی و... به هنرمندی پرداخته‌اند.

 مصطفی کیایی کارگردان "هم گناه" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال توضیح داد: خانواده صبوری در داستان نمادی از جامعه امروز است، کسی مثل فرید می‌خواهد آن را اداره کند. فریبرز می‌خواهد آن را هدایت کند، آرمان اما سرکش است و دیگر شخصیت‌ها هر یک نماینده‌ای از جامعه هستند. این روابط و مسائل در جامعه وجود دارد. تلاش شد آدم‌هایی که در این خانواده وجود دارند مابه‌ازای بیرونی داشته باشند.

او همچنین درباره گریم غیرمتعارف بازیگرانش در این سریال نیز گفت: من بسیار سر این موضوع حساس هستم و به نظرم این‌گونه نیست. درواقع من به واقعی بودن بسیار اهمیت می‌دهم و آنچه می‌بینید همان چهره واقعی بازیگران است.

کارگردان"عصر یخبندان" در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد به دلیل محدود بودن ممیزی‌ها در شبکه نمایش خانگی بیشتر سریال‌ها به سمت استفاده از گریم‌های غیرمتعارف می‌روند، بیان کرد: واقعاً این‌گونه نیست. برای من مهم بود که مثلاً اگر بازیگرم صبح از خواب بیدار شده است با کت و شلوار نباشد. ما چهره‌ای را به نمایش گذاشتیم که در واقعیت نیز همین‌گونه است. اگر گریه کرده است چهره‌اش بی‌حال و رنگ‌پریده باشد یا اگر خوشحال است این در چهره‌اش نمایش داده شود. ما گریم خاص و آرایش آنچنانی در سریال استفاده نکردیم.

این کارگردان همچنین درباره اهمیت و نقش خانواده در این سریال و گسستگی میان اعضای آن توضیح داد: مخاطب باید تا پایان سریال آن را دنبال کند تا دلیل این گسست را متوجه شود. این قصه از جایی شروع شده است و به یک نقطه‌ای در پایان می‌رسد. مخاطب وقتی این سریال را تا پایان دنبال کند متوجه این گسست نیز خواهد شد. در واقع شرایط حال اعضای خانواده صبوری دیده می‌شود.

او در پایان پیش‌بینی خود از وضعیت سینما را این‌طور عنوان کرد: من فکر می‌کنم سینماها باز می‌شوند. کرونا پدیده‌ای است که اتفاق افتاده است و ممکن است طولانی‌مدت با ما باشد، اما ما در حال یادگرفتن و وفق دادن خود با این شرایط هستیم. به همین دلیل فکر می‌کنم سینماها به‌زودی باز می‌شوند و استقبال خوبی نیز از آن می‌شود. اکران آنلاین هم به نظرم مقوله بدی نیست و فیلم‌هایی که فرصت دیده شدن در سینما را ندارند‌، از این طریق می‌توانند عرضه شوند که این کار می‌تواند باری از اکران سینماها بردارد. فیلمی که فقط سالن اشغال می‌کند و خروجی مناسبی ندارد از این طریق می‌تواند به سود بهتری برسد و این کار از فشار اکران نیز می‌کاهد.