سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمدمهدی رسولی نویسنده و نقاش، با این توضیح که مشغول ویرایش نهایی رمانی است که نگارش آن چهار سال طول کشیده به هنرآنلاین گفت: این رمان قصه‌ای کاملا اجتماعی و به روزی دارد و در یازده فصل نوشته شده است.

او در این رمان که هنوز عنوان نهایی آن مشخص نشده به موضوع معلولیت پرداخته است، افزود: شخصیت اصلی رمان یک سندروم داون است و شخصیت فرعی‌تر ویلچرنشین و از ناحیه پا نقص عضو دارد. تا حد زیادی به زندگی این دو شخص پرداختم. فضای رمان ملهم از اتفاقات روزی است که با آن‌ها آشنا هستیم.

رسولی همچنین مشغول تصحیح دو مجموعه شعر است و ادامه داد: یک مجموعه حاوی قطعات کوتاهی است که همراه با یک‌سری عکس موبایلی که خودم عکاسی کردم نشر می‌یابد. مجموعه دیگر حاصل سروده‌های چند سال گذشته است که تا چند ماه آینده برای انتشار نهایی می‌شود.

به گفته او، دو کتاب "رقص بسمل" و "آمین" نیز توسط نشر جام‌جم مراحل صوتی شدن را طی می‌کنند. 

او با این توضیح که کتاب دیگری که مقدمات صوتی شدن آن آغاز شده "بند بازی روی تن آب" است، اظهارداشت: این اثر از قطعات متنوع و مختلفی تشکیل شده و قرار است هر قطعه را یکی از هنرمندان بخواند و می‌توان گفت جنگی از مجموعه صداها می‌شود.

رسولی که مجموعه طراحی‌هایش را در دست تدوین دارد و سه سالی است روی آن کار می‌کند، تصریح کرد: این مجموعه با عنوان "هفتاد اعتراف عاشقانه" حاصل طراحی تقریبا سی سال گذشته است که با یک‌سری متن در فصل‌بندی‌های‌ کتاب منتشر می‌شود. برای چاپ آن باید ناشر مناسبی پیدا کنم. کتاب "شوق شرقی" را خودم نشر دادم که کار سختی بود و درست است از نظر کیفیت همان چیزی بود که می‌خواستم، ولی شرایط پخش کتاب کار سختی است به همین لحاظ احتیاط می‌کنم حتما نشر تخصصی آن را نشر دهد.