سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین شهابی کارگردان و تهیه‌کننده سینما که فیلم "بی‌صدا" آخرین ساخته سینمایی او بود، این روزها با تأسیس آموزشگاه سینمایی مشغول تربیت هنرجویانی است که بازیگران آینده سینمای ایران خواهند بود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت خود توضیح داد: متأسفانه پیش‌تولید فیلم"رودررو" با شروع کرونا متوقف شد و ما هم مدتی درگیر راه‌اندازی آموزشگاه و جابه‌جایی آن بودیم، اما فکر می‌کنم اگر همه‌چیز خوب پیش برود تا یک ماه آینده بتوانیم پیش‌تولید فیلم را با رعایت نکات بهداشتی آغاز کنیم.

شهابی ادامه داد: ما تمامی تدابیر بهداشتی را برای ساخت فیلم اندیشیده‌ایم و لوکیشن‌های فیلم نیز به گونه‌ای است که در یک مکان است و می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را راحت‌تر کنترل کرد. سعی می‌کنیم در یک فضای آرام کار را پیش ببریم چرا که این داستان همچنان ادامه دارد و ممکن است بازگشت به حالت عادی سال‌ها طول بکشد. اما اگر در طول تولید اتفاق خاصی بیفتد قطعاً تا زمان مناسب آن صبر خواهیم کرد.

کارگردان "بی‌صدا" همچنین درباره بازیگران این فیلم نیز گفت: 80 درصد بازیگران از آموزشگاه خودم هستند، چون قصه فیلم درباره جوانان است و از آنجا که دریافت پروانه ساخت ما یک سال طول کشید زمان مناسبی بود، برای این که ما روی بچه‌ها کار کنیم. نهایت دو یا سه بازیگر اصلی سینما داریم که هنوز مذاکره را آغاز نکرده‌ایم، اما باقی بازیگران از هنرجویان آموزشگاه هستند.

او در ادامه درباره وضعیت سینما و اکران‌های آنلاین بیان کرد: فکر می‌کنم این وضعیت خیلی طول نکشد و سینما به حالت عادی برگردد و به‌زودی به اکران عادی می‌رسیم، اما اگر همین شکل اکران نیز ادامه داشته باشد، استقبال می‌کنم. اگرچه ما سینما را با پرده می‌شناسیم، اما اگر اکران آنلاین به بی‌راهه نرود و نظارت درستی روی آن انجام شود، من مخالف این شیوه اکران نیستم و حتی در بخش تولید فیلم نیز اثرگذار بوده و ما از الان روی بخش اینترنتی نیز فکر کردیم.

شهابی افزود: امیدوارم این موضوع اپیدمی نشود یا مدرنیته را بهانه نکنیم تا سینمای پرده‌ای به‌طور کامل از بین برود و به سمت فیلم‌های ویدئویی سوق یابیم. در این صورت سخت‌گیری‌ها کمتر شده و کیفیت فیلم‌ها پایین می‌آیند. از سوی دیگر تعداد پلتفرم‌ها کم هستند و همین تعداد کم ما را به سمت انحصار می‌برد. ما تجربه نظارت خوب روی پدیده‌های جدید را از سوی مدیران نداریم و همواره این آزمون و خطا از سوی سینماست که انجام می‌شود این اتفاق خوبی نیست. به‌هرحال با توجه به وضعیت پیش‌آمده در حال کسب تجربه هستیم و باید جلو برویم و به میزان کسب تجربه عمل کنیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.