سرویس موسیقی هنرآنلاین: داریوش صالح‌پور نوازنده، آهنگساز و رهبر گروه الکترونیک جاز ضرب و فوت در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت این روزهای خود گفت: ما در این چند ماه قرنطینه خانگی یک سری فعالیت‌ها را با نوازنده‌های داخلی و خارجی در قالب همکاری‌های اینترنتی شکل دادیم که از بین این آثار تاکنون دو اثر منتشر شده‌ و دو سه قطعه دیگر هم در راه انتشار هستند.

وی درباره یکی از این قطعات عنوان کرد: ما در هفته اول فروردین‌ماه قطعه‌ "Way To Fall" از گروه راک بریتانیایی Starsailor را بازخوانی کردیم. این همکاری از آنجا شروع شد که به آن‌ها ایمیل زدیم تا اجازه بگیریم و آن‌ها هم مشتاق بودند. درنهایت در شرایط قرنطینه توانستیم با جیمز والش خواننده اصلی گروه که ترانه‌سرا و نوازنده گیتار و پیانو هم هست، این همکاری را شکل بدهیم.

صالح‌پور ادامه داد: قطعه "Way To Fall" برای بازی کامپیوتری "Metal Gear Solid 3" ساخته شده است. موضوع شعر، صلح جهانی و اتفاقات پیرامون ویروس کرونا است که ما این شعر را با اجازه آن‌ها به زبان فارسی تبدیل کردیم.

صالح‌پور بیان کرد: علاوه بر این من خودم با دو هنرمند انگلیسی و لهستانی هم همکاری می‌کنم تا برای اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا و تشویق مردم به ماندن در خانه کاری انجام بدهیم، ضمن این که این روزها روی آلبوم دوم گروه ضرب و فوت هم کار می‌کنیم. همچنین من خودم نیز یک سری ترک شخصی دارم که می‌خواهم آن‌ها را منتشر کنم. یک موزیک فیلم هم دارم که الآن اجازه ندارم در مورد آن صحبت کنم. علاوه بر آن مشغول کار بر روی آلبوم سوم شهریار مسرور در سبک راک بلوز هستم و درنهایت یک همکاری هم با آقای شایان تاجبخش دارم و با هم روی آلبوم ایشان کار می‌کنیم.

وی درباره بازخورد آلبوم "باغ پلاستیکی" اظهار داشت: آن‌طور که انتظار داشتم نبود و دلم می‌خواست بازخورد بهتری داشته باشد ولی در کل خوب بود. می‌خواستیم آلبوممان را در آبان ماه منتشر کنیم که پس از آن اتفاقات زیادی ازجمله شهادت حاج قاسم سلیمانی روی داد و انتشار آلبوم ما تحت تأثیر مسائل روز کشور شد.

رهبر گروه الکترونیک جاز ضرب و فوت درباره برنامه‌های آینده این گروه گفت: امیدواریم آلبوم دوم خودمان را منتشر کنیم و علاوه بر آن هدفمان این است که در فستیوال‌های بین‌المللی شرکت کنیم.

صالح‌پور در رابطه با آسیب‌های شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: ما بیشتر ازلحاظ روحی متضرر شدیم. وقتی برنامه‌ریزی آدم نقش بر آب می‌شود و مدام خبرهای بدی می‌شنود، ناراحت‌کننده است. در مورد مسائل مالی هم باید بگویم که به هر حال من درآمد خودم را از جامعه به دست می‌آورم و وقتی اوضاع مالی جامعه خوب نباشد طبیعتاً من هم دیرتر دستمزد خودم را دریافت می‌کنم. امیدوارم کنسرت‌ها زودتر برقرار شود تا ما بتوانیم اجرا برویم.

وی درباره تجربه همکاری با نوازندگان خارجی و شناخت آن‌ها از موسیقی ایران اظهار داشت: متأسفانه ‌آن‌ها هیچ برداشتی از فضای موسیقی ایران ندارند. به نظرم همکاری با نوازندگان خارجی بسیار خوب است چون آن‌ها همکاری را دوست دارند و به کار جمعی و گروهی اعتقاد بیشتری دارند. آن‌ها مردم ایران را دوست دارند و می‌خواهند یک جورهایی هوای مردم ایران را داشته باشند.

این نوازنده اضافه کرد: من در حال حاضر توسط شرکت آرشه جام جام، سفیر و آرتیست رسمی کمپانی ایتالیایی Studiologic هم شده‌ام که این کمپانی ادوات موسیقی الکترونیک تولید می‌کند. ما دوست داریم برای مردم و موسیقی کشورمان افتخار کسب کنیم. دلم می‌خواهد این اتفاق توسط رسانه‌ها بازتاب داده شود.