سرویس موسیقی هنرآنلاین: در هفتمین شب از اجراهای آنلاین در تالار وحدت، علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی ایرانی، پنجشنبه‌شب هشتم خرداد با اجرای منتخبی از قطعات ماندگار و خاطره‌انگیز خود روی صحنه رفت.

قربانی که از اردیبهشت‌ 98 گذشته پروژه "با من بخوان" را در تهران با برگزاری بیش از 30 نوبت اجرا در تهران پیگیری می‌کرد، پس از لغو ادامه کنسرت‌هایش در اسفند سال گذشته، این بار از طریق کنسرت آنلاین یک ساعت میزبان مخاطبانش در سراسر جهان بود.

قربانی در ابتدای این کنسرت شعر "به تماشا سوگند" اثر سهراب سپهری را دکلمه کرد و سپس به روی صحنه‌ای آمد که طراحی بسیار زیبایی داشت. "جام صبوحی" اولین قطعه‌ای بود که توسط قربانی و ارکسترش اجرا شد. پس از اجرای این قطعه، قربانی با مخاطبان خود که به خاطر شیوع ویروس کرونا در خانه حضور داشتند سلام و احوال‌پرسی کرد و گفت: کرونا سختی‌ها و مصیبت‌های زیادی را برای همه مردم جهان به وجود آورد ولی در این شرایط فضای مجازی و شاید کنسرت آنلاین بتواند مرهمی بر این زخم باشد.

در ادامه قطعه "بوی گیسو" اجرا شد تا نوبت به قطعه "روزگار غریب" با شعری از احمد شاملو برسد. قربانی درباره این قطعه که توانسته در فرصت کوتاهی محبوب هوادارانش شود، توضیح داد: مردم حاضر در سالن همیشه این قطعه را با من همراهی می‌کردند و ترجیع‌بند آن را می‌خواندند. حالا من از مردم حاضر در خانه می‌خواهم آن دو بند را همراه من بخوانند و برای ما فیلمشان را بفرستند.

قربانی به این اشاره کرد که در کنسرت آنلاین او هیچ قطعه بی‌کلامی اجرا نمی‌شود و او مجبور است قطعات را پشت سر هم اجرا کند. او در ادامه قطعه "عاشقانه نیست" را با شعری از اهورا ایمان و آهنگسازی حسام ناظری خواند و آن را تقدیم پرستاران، پزشکان و کادر درمانی کرد که ماه‌هاست در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند.

تصنیف "عشق آسان ندارد"، ترانه تیتراژ تلویزیونی سریال "پدر" و قطعه "باران" دیگر قطعاتی بودند که توسط قربانی اجرا شدند.

در ادامه قربانی با معرفی قطعه پرطرفدار و خاطره‌انگیز "ارغوان" با شعر هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی مهیار علیزاده، اجرای این قطعه را تقدیم تمام مردم ایران کرد. این قطعه با دکلمه و صدای هوشنگ ابتهاج آغاز شد.

در سال‌های اخیر صدای قربانی بر روی تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌های زیادی شنیده شده که یکی از آن‌ها تیتراژ فیلم "چهارراه استانبول" به کارگردانی مصطفی کیایی است که در اولین سالگرد ریزش ساختمان پلاسکو ساخته شد. قربانی با اجرای این قطعه به استقبال تیتراژ ماندگار سریال "مدار صفر درجه" رفت و اجرای این قطعه را تقدیم زنده‌یاد افشین یداللهی کرد و گفت: یک شب قرار بود ما کنسرت اجرا کنیم و بلیت ایشان را هم برای ردیف اول گرفته بودیم ولی متأسفانه اجل مهلتشان نداد.

پس از این صحبت‌ها قربانی شروع به اجرا کرد. او پس از خواندن قسمتی از این قطعه اجرای خود را متوقف کرد و قطعه "من عاشقت شدم" را مجدد از اول خواند.

در قسمت پایانی کنسرت آنلاین، قربانی بار دیگر قطعه "روزگار غریب" را اجرا کرد و کنسرت با این قطعه زیبا پایان یافت.

حسام ناصری نوازنده پیانو و سازهای الکترونیک، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، ویولن و سه‌تار، آرش پاکزاد سازهای الکترونیک و پردازش صدا، میلاد محمدی نوازنده تار، شورانگیز، سه‌تار، عود، زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای، یزدان بهمنی نوازنده سازهای کوبه‌ای و هندپن، امین عطایی، محسن عبادی، نگار فرجی، پویا دهلاری، طناز اسداللهی، داریوش حجازی نوازندگان ویولن، هانیه کازرونی و سینا آذرآباد نوازندگان ویولنسل، حسام صدفی نژاد نوازنده ابوا، آرش رضویان نوازنده هورن و نگین گودرزی، بهنوش ثابت‌قدم و طاهره خیابانیان هم‌خوان، گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می‌دادند.

کنسرت پنجشنبه‌‌شب قربانی هفتمین اجرای آنلاین در تالار وحدت بود که با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلویزیون تعاملی تیوا برگزار می‌شود. این اجرا از صفحه قربانی در اینستاگرام نیز پخش ‌شد.

پیش از این، پرواز همای، کیوان ساکت و گروه وزیری، علی زند وکیلی، سامان احتشامی و عمران فروزش، گروه رستاک، و همایون شجریان در قالب این برنامه روی صحنه رفتند. علاقه‌مندان می‌توانند این اجراهای زنده را از تلویزیون تعاملی و اپلیکیشن تیوا تماشا کنند.