سرویس تئاتر هنرآنلاین، آرش تنهایی عضو هیئت مدیره انجمن طراحان پوستر تئاتر درباره ضرورت ثبت و تعریف مشاغل هنری به عنوان یک شغل گفت: به نظر من شغل همه افرادی که مشغول به کار هستند و یک کاری را انجام می‌دهند، باید برای جامعه تعریف شود. فرهنگ کار مسئله مهمی است. نسل آینده قطعاً به نسل قبل از خودش نگاه می‌کند تا ببیند ثمره کار و تلاش این افراد چه بوده است.

او افزود: اگر طراحان پوستر نسل‌های بعدی ببینند شغل ما به‌عنوان طراح پوستر هنوز تعریف نشده و جامعه هنوز آن را به رسمیت نشناخته است ناامید می‌شوند و نسبت به فردای خودشان با تردید قدم برمی‌دارند. به نظرم ما به‌عنوان خانواده تئاتر در وهله اول باید چنین چیزی را بپذیریم و بعد آن را به قانون تسری بدهیم تا قانون‌گذار بداند طراحی و یا بازیگری شغل هستند.

این عضو هیئت مدیره انجمن طراحان پوستر تئاتر در رابطه با نبود تناسب میان رشد کمی نیروی انسانی در عرصه هنر با فضاهای فعالیت و کسب درآمد هنری عنوان کرد: این مسئله تقریباً در همه جای دنیا وجود دارد. در خود تئاتر برادوی آمریکا هم صدهزار بازیگر بیکار وجود دارد. مثلا بازیگر شخصیت "جویی" در سریال "فرندز" یکی از بازیگران نمادین است که در تئاتر برادوی دنبال نقش می‌گردد ولی هیچ نقشی برای او وجود ندارد. در طراحی پوستر تئاتر هم همین مسئله وجود دارد.

تنهایی تأکید کرد: به نظرم آن کسی که رشته هنر را انتخاب کرده، یعنی انتخاب کرده است که در این مسیر پُر ریسک قدم بردارد. در واقع او انتخاب کرده که می‌خواهد یکی از آن هزاران نفر باشد. من به تلاش و پشتکار آدم‌ها برای پیدا کردن جایگاه‌شان اعتقاد زیادی دارم.

او با اشاره به اینکه آن‌ها می‌توانستند در یک جای دیگری استخدام شوند ولی انتخاب کرده‌اند که یک کار پُر ریسک و کم حاشیه را ادامه بدهند، تصریح کرد: اگر قرار باشد دنبال مقصر بگردیم، من مقصری جز خود آن‌ها نمی‌بینیم. آن‌ها خودشان انتخاب کرده‌اند که در یک کاری حضور داشته باشند که درآمد و امکانات کمی دارد و تلاش زیادی می‌خواهد.

آرش تنهایی در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم ما باید از خودمان شروع کنیم. اگر دنبال هر تغییر اعم از قوانین و معیشت هستیم باید از خودمان شروع کنیم و استانداردهای خودمان را بالا ببریم. بالا بردن استانداردهای خودمان می‌تواند منجر به بالا رفتن استانداردهای جامعه می‌شود.