به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت سیدمحمد طباطبائی در آستانه زادروز کامبیز درم‌بخش با این هنرمند و کاریکاتوریست پیشکسوت دیدار کرد.

در این دیدار کامبیز درم‌بخش  به فعالیت‌های خود در دوران کرونایی اشاره کرد و گفت :من همیشه مشغول به کار هستم و نمی‌توانم کار نکنم. با این که سال‌هاست فعالیت دارم اما هرگز خسته نمی‌شوم و بیکار نمی‌نشینم و حتی در این روزهای کرونایی هم مشغول کار بودم و در رابطه با مساله کرونا تاکنون چندین کار تولید و بیشتر آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده‌ام چون معتقدم هنرمند باید کار کند.

این هنرمند پیشکسوت در ادامه به مشکلات هنرمندان پیشکسوت، به ویژه در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: هنرمندانی که سال‌ها فعالیت حرفه‌ای داشته‌اند، نباید دغدغه برطرف کردن نیازهای اولیه خودشان را داشته باشند.

در ادامه این نشست مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به طرح "ساعت سعد؛ دیدار با پیشکسوتان هنر" گفت: در این شرایط که کرونا امکان گردهمایی و برنامه‌های گروهی را از ما گرفته است تصمیم داریم با مناسبت و بی‌مناسبت به دیدار هنرمندان عزیز پیشکسوت برویم و خوشحالیم که یکی از این دیدارها با آقای درم‌بخش در آستانه تولد ایشان انجام شد.

سیدمحمد طباطبائی ادامه داد: تکریم هنرمندان پیشکسوت و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها اصلی‌ترین وظیفه ماست که امیدواریم آن را به درستی انجام دهیم. 

وی همچنین به حمایت از تولید آثار هنری توسط هنرمندان پیشکسوت به ویژه در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید آثار توسط هنرمندان پیشکسوت در پویش مشاهنر هم در همین راستا انجام می‌شود.

طباطبایی با ارائه توضیحاتی درباره طرح‌های حمایت از هنرمندان گفت: وظیفه داریم در حد بضاعت و حتی بیشتر از آن از هنرمندان پیشکسوت که سرمایه و ستون فرهنگ و هنر کشور هستند، حمایت کنیم.

در ادامه این دیدار کامبیز درم‌بخش یک جلد از کتاب "مینیاتورها" (گزیده‌‌ای از طرح‌های این هنرمند که در فاصله سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۴ در مطبوعات منتشر شده است) و یک جلد کتاب "دلقک‌ها" (مجموعه کاریکاتورهای کامبیز درم‌بخش) به مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت اهدا و درباره نگاه و دغدغه هنری خود از گذشته تا امروز صحبت کرد.

پایان این دیدار با تولد ۷۸ سالگی کامبیز درم‌بخش همراه بود.

پیش از این مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در قالب طرح "ساعت سعد؛ دیدار با پیشکسوتان هنر" با جواد علیزاده؛ کاریکاتوریست پیشکسوت و محمدعلی ساربان؛ بازیگر پیشکسوت دیدار کرده است.