سرویس تجسمی هنرآنلاین: لیلی گلستان مترجم و مدیر گالری گلستان در گفتگو با هنرآنلاین درباره جشنواره "عکس ۵" گفت: من همیشه برگزاری هر جشنواره‌ای را به فال نیک می‌گیرم و از جشنواره‌هایی که در جهت رشد هنرهای تجسمی برگزار می‌شود استقبال می‌کنم. در نتیجه زمانی که مهدی شادی‌زاده دبیر جشنواره "عکس ۵" پیشنهاد همکاری را به من داد قبول کردم زیرا هنر تجسمی برای من مهم و با ارزش است و هر کاری بتوانم انجام می‌دهم تا هنر در کشورمان بیشتر رشد کند.

مدیر گالری گلستان در ادامه بیان کرد: با مهدی شادی‌زاده  از زمانی که  مجموعه عکس‌های "برکه‌ها" را برای من فرستاد آشنا شدم. از همان ابتدا با عکس‌های او ارتباط برقرار کردم زیرا حس زیبایی‌شناسی را به خوبی منتقل می‌کنند.

این مترجم درباره داوری جشنواره "عکس ۵" تاکید کرد: همیشه در انتخاب عکس خیلی سخت‌گیر هستم، یعنی هر عکسی را به راحتی قبول نمی‌کنم. من داوری در این جشنواره را با کمال میل قبول کردم، البته معتقد بودم اساتید برجسته‌ای در حوزه عکاسی داریم که باید از حضور آن‌ها استفاده می‌شد ولی در نهایت با صحبت‌های انجام شده این همکاری شکل گرفت.

مدیر گالری گلستان عنوان کرد: من هنوز عکس‌های ارسال شده را ندیده‌ام ولی بر اساس شنیده‌ها استقبال خوبی از این جشنواره صورت گرفته و امیدوارم با سایر داوران به یک نقطه‌نظر مشترک برسیم تا بتوانیم بهترین عکس‌ها را انتخاب و معرفی کنیم.

او در پایان گفت: هنرهای تجسمی با وجود من عجین شده است. در زمان قرنطینه یک مسابقه نقاشی برای کودکان برگزار کردم و زمانی که تصمیم می‌گرفتم یک نقاشی را حذف کنم انگار یک تکه از وجودم حذف می‌شد. در نتیجه انتخاب اثر در جشنواره‌ها برای من سخت است ولی مهم‌تر از آن این است که بهترین عکس را انتخاب کنیم.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به 5photo Award@gmail.com ، Www.5photo Award.ir ، #5photo Award_Quarantine ارسال کنند.

عوامل این پروژه عبارتند از: مهدی و علیرضا شادی زاده دبیر جشنواره، احمد عرب بیگی مجسمه‌ساز، شرکت جین وست مدیر هنری، بیتا فکور مشاور جشنواره، سیامک باحجب مدیر اجرایی، غزاله سعادتی مشاور رسانه جشنواره، موسسه پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، ساسان توکلی فارسانی عکاس پوستر.