به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایرانی، هیات داوران این پویش پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از میان آثار ارسالی، ٢٠٠ اثر را که حاوی خلاقیت در اجرا، ارائه الگوی مناسب ترویج کتابخوانی ، جذابیت شنیداری و دیداری، حفظ زمان بندی مناسب و توجه به گسترش بهداشت فردی و اجتماعی بودند را انتخاب و به شرح زیر معرفی کردند.

داوری مرحله نهایی این برنامه در حال برگزاری است و برگزیدگان در نیمه دوم خرداد ماه اعلام و به برگزیدگان جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

پویش "با کتاب در خانه"، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی  شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد. در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. آن‌ها در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کردند.

هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده بود.  این پوشش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت بود.

این پویش تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ برای کودکان و نوجوانان ایران و به درخواست آنان تمدید شد.

در پویش سراسری کتاب در خانه ۱۰۳۸ اثر از ٢٣ استان کشور توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین  و به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که از این میان استان های مازندران با ۲۶۹ اثر  گلستان با ۱۴۷، بوشهر با ۹۰ اثر، هرمزگان با ۸۱  و اصفهان با ۸۲ اثربیشترین مشارکت را در این پویش داشتند.