به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، معاون اقتصادی استاندار در این بازدید با اشاره به زلزله 5.2 ریشتری روز گذشته در این استان، گفت: در پی وقوع این زلزله، بافت تاریخی دهدشت دچار خساراتی شده است.

حشمت‌الله صمیمی‌دوست افزود: بر اساس ارزیابی‌های اولیه کارشناسان میراث فرهنگی استان حدود 15 میلیارد ریال به این بنای تاریخی خسارت وارد شده است.

او با بیان اینکه خسارت وارد شده از طریق اعتبارات استانی و ملی تأمین می‌شود، گفت: کار مرمت اضطراری بناهای خسارت‌دیده در اسرع وقت آغاز شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بافت تاریخی دهدشت به دلیل قدمت تاریخی بالایی که دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: «مشکلات این بافت در جلسات استانداری پیگیری می‌شود.

لازم به یادآوری است، زلزله ۵/۲ ریشتری روز گذشته مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. این زمین‌لرزه در شهرستان گچساران، بهمئی، لنده، کهگیلویه، دنا، باشت و شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس شد. مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین‌لرزه را ۵/۲ درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. این زمین‌لرزه در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه یکشنبه، چهارم خردادماه به وقوع پیوست.

در همین رابطه مجید صفایی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌محض وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب برای بررسی وضعیت بناهای تاریخی به مناطق زلزله زده اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در شهرستان‌های بویراحمد و دنا تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

او افزود: با این حال بررسی‌ها در بخش دیگری از استان نشان می‌دهد که بافت تاریخی دهدشت براثر زلزله امروز آسیب‌دیده که میزان دقیق آسیب و راه‌کارهای جبران خسارت‌ در دست بررسی است.