سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمدعلی رجبی نویسنده، نقاش و استاد دانشگاه، با این توضیح که کارهای اجرایی کتاب "آسمان نگاره‌ها" تمام شده و در دست انتشار است به هنرآنلاین گفت: این اثر شامل مجموعه آثار نگارگری با مضمون انقلاب اسلامی است و دو زبانه با همکاری حوزه هنری، دانشگاه استاد فرشچیان و فرهنگستان هنر نشر می‌یابد.

این کارشناس هنری که مقدمه این کتاب را نوشته است، ادامه داد: نمایشگاهی با عنوان "آسمان نگاره‌ها" سال گذشته در حوزه هنری برپا شد. این رویداد آثار نگارگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به نمایش گذاشت که منتخب آثار موزه‌های مختلف، آرشیو شخصی هنرمندان و کارهای در اختیار حوزه هنری را در برمی‌گرفت. پس از پایان نمایشگاه از آثار عکاسی شد تا در قالب کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. 

رجبی افزود: کتاب‌های هنری از این دست شامل آثار یک هنرمند و یا متشکل از کارهای چند هنرمند با موضوعات مختلفی است، ولی "آسمان نگاره‌ها" فقط مختص یک رشته است. نگارگری، هنر ملی ما است ولی تا سال قبل نمایشگاهی به صورت مستقل برای آن برگزار نشده بود و کتابی نیز این چنین با موضوع مشخص درباره آن نشر نیافته است.

او با بیان این‌که تمامی آثار کتاب به غیر از مواردی اندک کار هنرمندان جوان است که به انقلاب پیوستند، تصریح کرد: آن‌ها در این مدت کار کردند و برخی تا حدود استادی هم پیش رفتند. پس باید به کتاب از این دید نگاه کرد که شامل اسناد تصویری و حال و احوال عمر انقلاب اسلامی به روایت نگارگران است.