سرویس سینمایی هنرآنلاین: کیوان علیمحمدی و امید بنکدار در سال 95 فیلم "گیلدا" را با بازی چهره‌هایی چون مهناز افشار، حامد کمیلی، سیاوش مفیدی، هادی حجازی‌فر و رضا شفیعی‌جم کارگردانی کردند.

 قصه فیلم درباره گیلدا مالک رستوران سپید است که سیاه‌ترین شب زندگی‌اش را پشت سر می‌گذارد. او برای نجات زندگی‌اش تنها تا صبح فردا فرصت دارد. "گیلدا" قصه‌ای جذاب است و بازیگرانی پرمخاطب دارد، اما در چهار سال گذشته رنگ اکران به خود ندید.

کیوان علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران ا این فیلم توضیح داد: هنوز این که بخواهیم "گیلدا" را به شکل اینترنتی اکران کنیم قطعی نشده است و همچنان به‌عنوان یکی از گزینه‌ها به آن فکر می‌کنیم. از آنجا که تکلیف هیچ چیز هنوز مشخص نشده است ما نیز منتظر هستیم و باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

این کارگردان درباره فیلم بیان کرد:"گیلدا" یک فیلم کاملاً متفاوت در کارنامه ماست و تک‌تک بازیگران نقش‌ها و بازی‌های بسیار متفاوتی ارائه کرده‌اند و برای آن انرژی گذاشته‌اند.

او در ادامه به مزایا و معایب اکران اینترنتی اشاره کرد و گفت: به‌عنوان یک گزینه، اکران اینترنتی می‌تواند مطرح شود، البته در صورتی که بخش کوچکی از اکران سینماها باشد. سینما با پرده بزرگ، سالن تاریک و حضور دسته‌جمعی افراد برای تماشای فیلم که خود یک آئین به حساب می‌آید تعریف می‌شود. اعتقاد دارم آنچه در این سال‌ها اتفاق افتاده، اتفاق خوبی نیست چرا که ما حیات شبانه را دائماً کم کرده‌ایم و افراد را به جای آن که تجربه کنند و بیرون بیایند به درون خانه‌‌ها سوق داده‌ایم. ما حتی تجربه بیرون غذا خوردن را نیز به داخل خانه‌ها کشانده‌ایم و این خوب نیست. از نظر من هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین سینما شود.

علیمحمدی ادامه داد: مسیر سینما در آمریکا نیز زمانی که تلویزیون آمد و به‌عنوان یک رقیب جدی دیده شد متحول شد. کمپانی‌ها به فکر بازگرداندن افراد به داخل سالن‌ها بودند و همین عامل نیز موجب شد دو اتفاق در این صنعت رخ دهد؛ اول تغییر سایز بود که باعث شد فیلم‌ها به قطع بزرگ تبدیل شوند و دیگری ورود صدای دالبی به سینما بود. تجربه‌ای که تنها در سالن سینما رخ می‌داد. چرا که فیلم‌های قطع بزرگ را نمی‌شد خارج از سالن سینما دید و اساساً برای پرده بزرگ ساخته شده بودند تا سینما از رقابت با تلویزیون عقب نیفتد و صدای دالبی که آن نیز تنها در سالن‌های سینما قابلیت شنیدن داشت. هر اتفاقی که در این عرصه رخ دهد از اکران اینترنتی تا سینما ماشین و طرح‌های دیگر تنها آرایه‌هایی هستند برای صنعت سینما که امیدوارم بتوانند به این صنعت کمک کنند تا شرایطی ایجاد شود مانند مدرن شدن سالن‌ها که تلنگری به خود سینما باشد و افراد را راغب به دیدن فیلم در داخل سالن‌های سینما کند.

او همچنین درباره اکران فیلم "سینما شهر قصه" نیز اظهار کرد: "سینما شهر قصه" به خاطر نوع داستان فیلم باید در سالن سینما نمایش داده شود.