سرویس معماری هنرآنلاین: سایت دوسالانه معماری ونیز به صورت رسمی اعلام کرد که هفدهمین بی‌ینال ونیز به علت تداوم وضعیت اضطراری شیوع ویروس کرونا، این رویداد را به سال 2021 موکل کرده است.

هفدهمین بی‌ینال بین‌المللی معماری ونیز، با عنوان "چگونه ما با هم زندگی خواهیم کرد؟" با مدیریت هاشم سرکیس سازماندهی شده بود که حالا بنا بر اعلام برگزارکنندگان، نمایشگاه این رویداد از 22 می تا 21 نوامبر 2021 (اردیبهشت تا آبان 1400) در سالن‌های جیاردینی و آرسناله ونیز برپا خواهد شد.

 این رویداد که قرار بود از 23 می تا 29 نوامبر 2019 (اردیبهشت تا آبان 1399) فعالیت‎‌ خود را آغاز کند، پس از شیوع بیماری کرونا، تاریخ افتتاحیه خود را به 29 آگوست (8 شهریورماه) تغییر داد و قرار بود هفدهمین دوسالانه ونیز تنها 3 ماه برگزار شود و حالا در بیانیه‌ای خبر از تعویق یک ساله این رویداد داده است.

در بیانیه بی‌ینال معماری ونیز آمده است: تداوم وضعیت اضطراری شیوع ویروس کرونا که تا به امروز ادامه داشته است؛ به طور قطعی سازمان نمایشگاهی این رویداد را به کلی نابسامان کرده و زمینه ایجاد نمایشگاه، حمل و نقل و حضور آثار و به تبع آن کیفیت خود هفدهمین بی‌ینال ونیز را به خطر می‌اندازد؛ از این رو، برگزارکنندگان دوسالانه به درخواست هاشم سرکیس، مطابق با مشکلات معماران دعوت شده، کشورها، موسسات و... تصمیم گرفت تا افتتاحیه این دوسالانه را تا سال 2021 به تعویق اندازد.

روبرتو سیکوتو رئیس جدید هیات مدیره رویدادهای هنری ونیز گفت: با نهایت احترام به کارهایی که همه انجام داده‌اند، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط شرکت‌کنندگان و در نظر گرفتن دشواری‌هایی که همه کشورها، موسسات، دانشگاه‌ها، استودیوهای معماری با آن روبرو می‌شوند، اما این واقعیتی است که ما با آن روبرو هستیم. زیرا همراه با عدم قطعیت در گردآوری آثار و مسافرت با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا ایجاد کرده، ما تصمیم گرفته‌ایم به کسانی گوش کنیم که در اکثریت هستند و خواهان تعویق دوسالانه معماری هستند. پیام‌های زیادی دریافت کردم که آرزوی تعویق این رویداد به سال 2021 را داشتند.

در حالی برگزارکنندگان تصمیم به تعویق دوسالانه معماری گرفته‌اند که برگزاری هفتادمین جشنواره فیلم به مدیریت آلبرتو باربرا فعلاً تأیید شده است که باید با تمام محدودیت‌های از 2 تا 12 سپتامبر (12 تا 22 شهریور) برگزار شود.

همچنین جشنواره بین‌المللی تئاتر ونیز از 14 تا 24 سپتامبر (24 شهریور تا 5 مهر) نیز تأیید شده است. سی و ششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی معاصر ونیز هم از 25 سپتامبر تا 4 اکتبر (6 تا 16 مهر) برگزار خواهد شد.