سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "مغز استخوان" ساخته حمیدرضا قربانی سال گذشته در جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار به نمایش درآمد. در این فیلم که در ژانر اجتماعی ساخته شده است، پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، نوید پورفرج، جواد عزتی و بهروز شعیبی به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره زنی است که فرزندش به دلیل ابتلا به سرطان نیازمند دریافت مغز استخوان است و او تلاش می‌کند تا جان فرزندش را حفظ کند.

قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران "مغز استخوان" گفت: فعلاً منتظر هستیم تا ببینیم بعد از عید فطر و طبق دستورالعمل‌هایی که صادر شده اجازه شروع به کار می‌دهند یا نه. ضمن این که در حال بررسی اکران آنلاین و حتی اکران در سینماها هستیم.

او در ادامه و در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از بازگشایی سالن‌های سینمایی مردم به سالن‌ها اعتماد می‌کنند یا نه، بیان کرد: قطعاً اولویت اول مردم تا ماه‌ها رفتن به سالن سینما نیست و دغدغه‌های اقتصادی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. ضمن این که طبق آنچه اعلام شده سالن‌ها از 40 درصد ظرفیت خود باید استفاده کنند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت در روزهای غیرتعطیل ما چنین حجمی از مخاطب را نداشتیم. وضعیت خوبی نیست، باید دید این روند تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند. معضل دیگر، کپی غیرمجاز فیلم‌ها در اکران آنلاین است و باید دید چقدر این اطمینان بخشی به صاحبان آثار داده می‌شود. همه چیز این روزها در حال آزمون و خطاست، مانند خود ویروس کرونا که هرروز اطلاعات جدیدی از آن داده می‌شود. به هر حال در حال حاضر تصمیمی برای اکران آنلاین نداریم و شرایط را می‌سنجیم تا بهترین راه را برای دیده شدن اثر انتخاب کنیم.

این کارگردان همچنین ادامه داد: باید میزان فروش فیلم‌هایی که به شکل آنلاین اکران شدند، اعلام شود و همه چیز شفاف و آنلاین باشد تا بتوان محاسبه کرد و به نتیجه درست رسید. متأسفانه در بحث اکران آنلاین هنوز به یک فرمول درست نرسیده‌ایم و تهیه‌کننده هم نمی‌تواند ریسک کند. باید شفاف‌سازی شود تا میزان دقیق و درست فروش فیلم‌های در حال اکران اینترنتی مشخص شود و سایر صاحبان آثار بتوانند در این زمینه تصمیم درست و منطقی بگیرند. اکران اینترنتی برای برخی از آثار که فروش تضمین‌شده‌ای ندارند اتفاق خوبی است، اما برخی فیلم‌هایی که فروششان در سالن‌ها تضمین‌شده همراه با ریسک است و به همین دلیل صاحبان آثار سخت‌‎تر به این ماجرا ورود پیدا می‌کنند.

قربانی در خاتمه درباره شناور بودن قیمت بلیت اکران اینترنتی نیز گفت: به نظرم تعیین قیمت بلیت بستگی به فیلم دارد. برخی احتمال فروش بالای فیلم را می‌دهند و اطمینان دارند که این اتفاق رخ می‌دهد و برخی دیگر نه. همه این‌ها در حال آزمون و خطاست و با قاطعیت نمی‌توان درباره این شیوه از اکران صحبت کرد. باید چند فیلم اکران شوند تا به یک چارچوب مشخص برسیم. سینما در شرایط سختی قرار گرفته است و نمی‌توان گفت فرمول درست کدام است.