به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، هانیه نجفی نویسنده مجموعه رادیویی"بازگشت" درباره نگارش این اثر گفت: مدتها پیش، ایده این نمایش در ذهنم شکل گرفته بود و بعد از آن که موضوع پرداختن به سالروز آزادسازی خرمشهر را در فراخوان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو  دیدم، تصمیم گرفتم آن را بنویسم.

وی ادامه داد:  کودکی من در دوران جنگ گذشته است و جنگ تا حد زیادی بر زندگی و روحیه‌ام تأثیر گذاشته است. برای همین حس می‌کنم بهتر است از زوایای مختلف به آن بپردازم چراکه جنگ قصه‌های زیادی دارد که بسیاری از این داستان‌ها هنوز نوشته نشده‌اند.

نجفی تأکید کرد: علاقه زیادی به گویش جنوبی دارم و البته راهنمایی‌های آقای پورحسن کارگردان نمایش هم به شناخت بیشتر من نسبت به لهجه جنوبی کمک زیادی کرد.

در ادامه محمد پورحسن کارگردان مجموعه رادیویی "بازگشت" درباره نحوه کارگردانی این نمایش گفت: از آنجایی که داستان با آزادسازی خرمشهرآغاز می‌شود، کار را با شادی مردم و آوازخوانی جنوبی شروع کردیم.

کارگردان مجموعه نمایش رادیویی "بازگشت" که خود اصالت آبادانی دارد، افزود: در این نمایش بازیگرانی را انتخاب کردم که لهجه جنوبی را خوب می‌شناسند و البته این را هم بگویم  یک بازیگر می‌تواند فارسی حرف بزند اما لحن جنوبی درستی داشته باشد.

پورحسن در پایان گفت: سعی کرده‌ام نمایشی را تولید کنم که موردتوجه شنوندگان رادیو نمایش و آیندگان قرار گیرد .

در خلاصه داستان "بازگشت" آمده است: پس از آزادسازی خرمشهر، مردم این شهر از نقاط مختلف کشور به خانه‌هایشان بازمی‌گردند. آنها تصمیم دارند شهرشان را از نو بسازند. سمیه اما به دنبال گمشده‌ایست که تنها در خرمشهر می‌یابدش.

در این نمایش احمد گنجی، مهین نثری، فریبا متخصص، شهیندخت نجف زاده، نازنین مهیمنی، شیما جانقربان، رضا عمرانی، محمد رضاعلی، عباس توفیقی و ماندانا اصلانی به ایفای نقش می‌پردازند. فرشاد آذرنیا تهیه کننده؛ نازنین حسن پور افکتور و جعفر جودتی صدابردار این نمایش رادیویی هستند.

این مجموعه نمایش رادیویی به سفارش رادیو تهران در شش قسمت توسط اداره کل هنرهای نمایشی رادیو  تولید شده و پخش آن از سوم خرداد ماه ساعت 22:30 از رادیو تهران موج اف ام ردیف 94 آغاز می‌شود.

گفتنی است رادیو نمایش نیز این مجموعه را از چهارم خرداد ماه 1:30 روی موج اف ام ردیف صد و هفت و نیم پخش خواهد کرد.